جزئيات سرقت مسلحانه خودروهاي مدل‌بالا در جريان تصادفات ساختگي تشريح شد

اعضاي باند سرقت كه با اسلحه قلابي پس از ترتيب دادن تصادف ساختگي، خودروها مدل‌بالا را سرقت‌ مي‌كردند، دستگير شدند.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، اعضاي اين باند در جريان تصادفات ساختگي با خودروهاي مدل‌بالا پس از تهديد اسلحه و قمه، خودرو را به سرقت مي‌بردند.

متهمان به سرقت، خودروهايي كه در ساعات پاياني شب در خيابان‌هاي خلوت شمال شهر تردد مي‌كردند را شناسايي مي‌كردند.

بر اساس اين گزارش سرقت‌هاي متوالي با اين شگرد، پليس را بر آن كرد تا نسبت به شناسايي سارقان وارد عمل شوند.

سارقان در اولين سرقت، ساعت 22 و 30 دقيقه سيزدهم بهمن سال جاري، پس از اين كه با خودرو پرايد مسروقه در زعفرانيه به يك خودرو فولكس «گل» برخورد كردند، به دنبال پياده شدن راننده ناگهان با تهديد اسلحه، خودرو را به سرقت بردند.

اين در حالي بود كه پس از دستگيري متهمان مشخص شد كه اسلحه قلابي بوده است. همچنين ساعت يك و 30 دقيقه بامداد 14 بهمن ماه نيز يك خودرو مزدا در نياوران و ساعت 24 روز بعد از آن يك دستگاه ماكسيما در بلوار دانشجو با همين شگرد به سرقت رفتند.

اعضاي اين باند كه چهار نفره براي سرقت وارد عمل مي‌شدند، هر بار با خودرويي كه دفعه قبل ربوده بودند، تصادف ساختگي را در خيابانهاي خلوت ترتيب مي‌دادند.

بر اساس اين گزارش ساعت 30 دقيقه بامداد 23 بهمن ماه، زانتياي نقره‌اي رنگ، ساعت 1:30 روز بعد هم خودرو بي‌ام‌و در فرمانيه و ساعت 24 بيست و پنجمن بهمن ماه، خودرو تويوتا كمري نقره‌اي رنگ در اميرآباد شمالي با همين شگرد سرقت شدند.

با وقوع اين سرقت‌هاي سريالي، تيم ويژه كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي تهران پس از چند روز تحقيق و بررسي و چهره‌نگاري متهمان پي بردند كه يكي از آنها به سارق سابقه‌داري به نام «ناصر – ج» شباهت زيادي دارد.

به اين ترتيب منزل اين متهم در شهرآرا به عنوان مظنون اصلي تحت مراقبت قرار گرفت.

بر اساس اين گزارش پس از چند روز تعقيب و مراقبت و محرز شدن ترددهاي مشكوك به اين خانه، ساعت 16 بيست و ششم بهمن ماه، ماموران وارد منزل شده و «ناصر - ج» و دو فرزندش به نام «عليرضا» معروف به «صمد» و «حميدرضا» به همراه «اميرخوش» و «محمد» را دستگير كردند.

در بازرسي از اين منزل، يك قبضه اسلحه قلابي كشف و ضبط شد.

اين در حالي بود كه يك خودرو بي‌ام‌و نيز در پاركينگ اين خانه متوقف بود كه در صندوق عقب آن نيز يك قبضه اسلحه قلابي ديگر كشف و ضبط شد.

به گزارش ايسنا سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامي تهران بزرگ ضمن تأييد اين خبر در تشريح جزئيات بيشتري از اين حادثه اظهار كرد: در بررسي‌هاي بعدي ماموران پليس مشخص شد كه متهمان مخفيگاه ديگري نيز در شهرك ملارد كرج اجاره كرده‌اند و خودروهاي مسروقه را به آنجا منتقل مي‌كنند.

وي افزود: با شناسايي اين منزل، ماموران به محل اعزام شده و اين در حالي بود كه اعضاي باند با پوشش‌هاي آهني ترتيبي داده بودند كه در صورت مراجعه ماموران، ورود به منزل براحتي ميسر نباشد.

بر اين اساس ماموران در مخفيگاه اعضاي اين باند، دو دستگاه خودرو زانتيا، ‌دو دستگاه هيونداي، يك دستگاه مزدا و يك دستگاه خودرو پژو پرشياي نقره‌اي رنگ كه موتورش باز شده بود و يك دستگاه تويوتا كمري كشف كردند و مشخص شد كه ساير خودروهاي به سرقت رفته جهت فروش به شهرستان‌هاي اطراف تهران انتقال داده شده است.

سردار رادان همچنين به ايسنا گفت: در جريان بازجويي‌هاي پليسي، متهمان دستگير شده اعتراف كردند كه چهار تن ديگر به نامهاي «شايان»، «سيد علي»،‌ «عليرضا» و «احمد»، آنها را در سرقت‌هاي مسلحانه همراهي كرده‌اند.

به اين ترتيب 27 بهمن ماه، ماموران كلانتري 106 «نامجو» در ايست و بازرسي‌هاي شبانه، 4 متهم را در خودرو زانتيا در خيابان شريعتي دستگير كردند.

به گفته فرمانده انتظامي تهران بزرگ، تحقيقات پليسي در اين خصوص نشان داد كه اعضاي اين باند تا كنون 20 دستگاه خودرو را با اين شگرد به سرقت برده‌اند كه بر اساس اعترافات اخذ شده، پس از ارتكاب هر سرقت با مالك خودرو تماس گرفته و در قبال تحويل خودرواش تقاضاي سه تا 10 ميليون تومان پول مي‌كردند، اما بنا بر بررسي‌هاي صورت گرفته هيچ‌گاه بر سر قرار حاضر نشده بودند.

وي اضافه كرد: به اين ترتيب «ناصر» سركرده باند كه داراي 15 فقره سابقه كيفري بوده و يكم فروردين ماه سال جاري با مرخصي از زندان آزاد شده و اولين پرونده كيفري‌اش نيز مربوط به سال 63 است، بار ديگر دستگير و به زندان منتقل شد.

رييس پليس پايتخت در هشداري به شهروندان گفت: در ساعت‌هاي اوليه شب هنگام تردد در خيابان، درب خودرو را در حالت قفل قرار داده و در صورت وقوع تصادف با خودرو افراد مظنون، ابتدا پليس را در جريان قرار دهند، سپس از خودرو خود پياده شوند.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۲۸ بهمن ۱۳۸۵ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8511-14393
  • خبرنگار :