مديرعامل شركت ملي صادرات گاز ايران: نحوه‌ محاسبه صورت حساب در پروژه‌ خط لوله صلح تعيين شد

مديرعامل شركت ملي صادرات گاز ايران از حصول توافقات مهمي ‌در زمينه‌ تعيين نحوه‌ محاسبه‌ صورت حساب فروش گاز در پروژه‌ خط لوله صلح خبر داد.

به گزارش خبرنگار انرژي ايسنا، نصرت‌اله سيفي صبح امروز (پنج‌شنبه) در حاشيه‌ چهارمين نشست سه جانبه خط لوله صلح با بيان اين مطلب اظهار كرد: اطلاعات تكميلي در پايان مذاكرات در عصر امروز اعلام و تشريح خواهد شد.

او درباره نتيجه مذاكرات اول (چهارشنبه) ا فزود: مباني قيمتي با حضور مشاور و نمايندگان پاكستان و هند و كشورمان هم‌چنان در حال بررسي است. در اين راستا مشاور از گزارش خود دفاع مي‌كند و طرفين ابراز اميدواري مي‌كنند؛ و انتظار مي‌رود در چند مورد اصلي باقي مانده باهم به توافق برسيم.

مديرعامل شركت ملي صادرات گاز ايران با بيان اين كه به نظر ما طرف هندي نيز به اندازه‌ طرف پاكستاني خواهان گاز ايران است تاكيد كرد: هندي‌ها به دنبال انجام مشترك اين پروژه هستند،‌ ولي از آن جاكه فاصله‌ هند از ايران بيش‌تر است و هندوستان بايد هزينه‌ انتقال گاز به كشورش را نيز تقبل كند، به دنبال تعيين قيمت كم‌تر براي گاز ايران است.

وي درباره‌ اختلاف موضوع بر سر قيمت و هم‌چنين نتيجه‌ گزارش مشاور توضيح داد: در جلسه دهلي به توافق رسيديم كه مشاور با استفاده از قيمت انرژي انتقالي به ژاپن قيمت گاز ايران را تعريف كند، كه در حال حاضر روي اين هزينه‌ها بحث داريم و مشاور بايد جوابگو بوده و از گزارش خود دفاع كند.

انتهاي پيام

  • پنجشنبه/ ۵ بهمن ۱۳۸۵ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8511-02590
  • خبرنگار :