وزير نفت: * به تحريم عادت كرديم * براي ادامه مذاكره خط لوله صلح بزودي به هند مي‌روم * 14 ميليون متر مكعب گاز از روز گذشته به شبكه اضافه شده است

وزير نفت در پاسخ به ايسنا گفت: « آماده مذاكره با هر دو كشور هند و پاكستان در زمينه خط لوله صلح هستيم و بزودي با هدف ادامه مذاكره به كشور هند سفر خواهم كرد.»

سيدكاظم وزيري هامانه در حاشيه بازديد از تاسيسات نفتي شركت بهره‌برداري نفت و گاز كارون درباره تحريم‌هاي احتمالي آينده ايران به خبرنگار انرژي و صنعت خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه خوزستان - توضيح داد:« بيش از 20 سال است كه در تحريم به سر مي‌بريم و به آن عادت كرديم. صنعت نفت به اميد خداوند و با همت كاركنان پيش مي‌رود و براي آن مشكلي پيش نمي‌آيد.»

وي خاطرنشان كرد: « برنامه‌هايي با هدف افزايش توليد و افزايش ظرفيت خواهيم داشت ميزان نفت با افزايش ظرفيت‌ها نه‌ تنها كاهش نمي‌يابد بلكه ميزان آن بيشتر نيز مي‌شود.»

وزير نفت درباره ميدان نفتي آزادگان شمالي عنوان كرد: « اين پروژه را با هدف داخلي كردن انجام پروژه به پروژه‌هاي كوچكتر تقسيم كرده‌ايم. پيمانكار در بخش جاده سازي انتخاب شده تا بتوان آنها را به صورت داخلي انجام بدهيم.»

وي درباره پيشنهاد قيمت 45 دلار براي هر بشكه نفت در بودجه بيان كرد: « اين تصميم تاكنون به صورت عملي انجام نشده و هنوز تصويب نشده است.»

وزيري هامانه درباره روند اجرايي طرح كارت‌هاي هوشمند گفت: « كارت هوشمند در مرحله مشخص‌سازي و توزيع كارت بين صاحبان خودرو است. اميدواريم تا قبل از پايان سال آماده شود.»

وزير نفت اظهار كرد:« گازي كه در حال حاضر به شبكه كشور تزريق مي‌شود حدود 430 ميليون متر مكعب است كه از روز گذشته 14 ميليون متر مكعب نيز به آن اضافه شده است. همچنين يك پالايشگاه در فارس نيز با ظرفيت توليد 10 ميليون متر مكعب در فاز نخست آماده تزريق گاز به مجموعه است كه اميدواريم تا آخر هفته به مدار اضافه شود.»

وي خاطر نشان كرد:« فشار گاز در منطقه قزوين بالا رفته و اميدواريم تا اوايل شب فشار گاز در كردستان نيز بالا رود. همچنين درصدديم بتوانيم كمبود گاز تركيه را جبران كنيم و شبكه را به حالت تعادل برسانيم.»

وزيري هامانه درباره توليد بنزين در كشور اظهار كرد:« طرح‌هايي براي افزايش توليد بنزين و محصولات پايين دستي نفت همچون نفت سفيد مطرح شده است. در حال حاضر در اين زمينه قرارداد توسعه پالايشگاه اراك امضا شده و در حال انجام است.»

وي اضافه كرد: « قرارداد پالايشگاه اصفهان نيز بزودي انجام مي‌شود. مناقصه پالايشگاه ميعانات گازي بندر عباس نيز اجرا و قرارداد آن امضا مي‌شود. يك پالايشگاه نفت خام سنگين در بندرعباس و آبادان نيز اجرا مي‌شود.»

وزير نفت تصريح كرد: « تاكنون بودجه بنزين سال آينده مشخص نشده است و هر تصميمي كه مجلس بگيرد اجرا مي‌كنيم.»

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۱۶ دی ۱۳۸۵ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8510-08110
  • خبرنگار :