مديرعامل شركت ملي گاز در گفت‌وگو با ايسنا: 60ميليون متر مكعب گاز تا يك ماه ديگر وارد شبكه سراسري مي‌شود

با راه‌اندازي چهار واحد 9.5 ميليون متر مكعبي در بخش نخست و همچنين واحد 22.5 ميليون متر مكعبي بخش دوم پالايشگاه پارسيان 2، تا يك ماه آينده حدود 60 ميليون متر مكعب گاز پالايش شده وارد شبكه سراسري خواهد شد.

سيدرضا كسايي زاده ـ مديرعامل شركت ملي گاز ايران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار انرژي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) افزود: پالايشگاه پارسيان در دو پروژه تعريف شده است كه بخش اوليه آن با ظرفيت 37.5 ميليون متر مكعب در اختيار شركت نفت مناطق مركزي و باقي بر عهده شركت ملي گاز ايران است.

او خاطرنشان كرد: پروژه اول در قالب چهار واحد با ظرفيت اسمي 9.5 ميليون متر مكعب تعريف شده است، و براساس آن در حال حاضر دو واحد آماده هستند كه پيش راه‌اندازي و راه‌اندازي نخستين واحد آن روز جمعه - ديروز - به انجام رسيد.

او با ابراز اميدواري از راه‌اندازي يك واحد در هر هفته خاطرنشان كرد: تا 15 بهمن عمليات پالايش حدود 37 ميليون متر مكعب گاز در پالايشگاه پارسيان دو كامل مي‌شود. كه پس از آن عمليات راه‌اندازي بخش مربوط به شركت ملي گاز آغاز مي‌شود.

وي يادآور شد: در صورت پيش نيامدن مشكل فني، اميدواريم بخش مربوط به شركت ملي گاز نيز تا 15 بهمن اماده و راه‌اندازي شود كه به اين ترتيب مجموع 60 ميليون متر مكعب گاز پالايش شده توسط پالايشگاه پارسيان دو وارد شبكه سراسري خواهد شد.

وي در پايان گفت: به دليل مصرف زياد گاز در كشور و بحران كمبود گاز، گاز ادارات دولتي و وزارتخانه‌ها در روزهاي پنجشنبه و جمعه (14 و 15 دي ماه) به طور موقت قطع شده است كه از روز شنبه - امروز - به روال معمول خود باز مي‌گردد.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۱۶ دی ۱۳۸۵ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8510-07963
  • خبرنگار :