/با چهارمين دوسالانه نقاشي و نمايش هنر مقاومت/ منوچهر معتبر: نمايش اين آثار، تنها يك خدمت فرهنگي و هنري است كارهاي قابل توجهي نبودند اما چدمانشان خوب بود

منوچهر معتبر تصريح كرد: در نمايشگاه هنر مقاومت، اثر خاصي را كه هنرمند بر آن سوژه كار كرده ، براساس مفهوم خود نمايشگاه و هدف برگزاركنندگان باشد، در ميان آثار نديدم. اين هنرمند نقاش پيش‌كسوت در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي نمايشگاه هنرهاي تجسمي مقاومت و چهارمين دوسالانه‌ي نقاشي جهان اسلام عنوان كرد: نمايشگاه چهارمين دوسالانه‌ي نقاشي جهان اسلام را نديده ‌است، اما در بازديد از موزه‌ي هنرهاي معاصر تهران به اين نتيجه رسيده است كه كارهاي تازه‌اي در ميان آثار نقاشان در نمايشگاه هنر مقاومت نبود و آثار فقط مرتبط با پايداري و مقاومت بودند. معتبر با بيان اينكه در بخش گرافيك، نمايشگاه هنر مقاومت، از كيفيت بهتري برخوردار بوده، عنوان كرد: از اكثر گرافيست‌ها در اين نمايشگاه كاري وجود نداشت. وي در عين حال اذعان داشت: نمايش اين آثار، تنها يك خدمت فرهنگي و هنري است كه خود به شكلي قابل ارزش است و اكنون نيز چون تشكيلات مديريت موزه تغيير كرده،‌ طبيعي است كه فعاليت‌هايي كه متفاوت با كارهاي گذشته است، انجام دهد، كه باز هم خوب است. به اعتقاد اين هنرمند معاصر، كانسپت‌چوال و يا ويديو آرت، كارهايي است كه اصلا مربوط به ما نيستند، اما اين‌ها كه در هر صورت از نفس و قلب جامعه‌ي ما بلند مي‌شود، بيشتر به ما بستگي دارد تا آن كارها؛ به‌طور كلي كارهاي شايان توجهي نبودند اما چيدمانشان نيز در موزه‌ي هنرهاي معاصر تهران، برخلاف گالري صبا، خوب بود. انتهاي پيام
  • دوشنبه/ ۲۰ آذر ۱۳۸۵ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 8509-10600
  • خبرنگار :