احتمال افزايش تعرفه واردات پارچه چادرمشكي مديركل صنايع نساجي وزارت صنايع: تعرفه در صورت تامين نيمي از نياز كشور توسط توليدات داخلي افزايش خواهد يافت

درصورت تامين 50 درصد از نياز كشور به پارچه چادر مشكي از طريق توليدات داخلي، تعرفه واردات اين محصول افزايش خواهد يافت.

هوشنگ قادريان - مديركل صنايع نساجي وزارت صنايع و معادن - درگفت‌وگو با خبرنگار صنعت خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درخصوص كاهش تعرفه واردات پارچه چادرمشكي اظهار كرد: هرگاه ميزان توليد يك محصول در كشور به اندازه نياز آن رسيد، بايد از تعرفه به عنوان يك اهرم حمايتي استفاده كرد.

گفتني است، تعرفه واردات پارچه چادر مشكي اخيرا از 70 به 16 درصد كاهش يافته است.

وي با بيان اين‌كه پارچه چادرمشكي توليد شده در كارخانه ايران مرينوس در آستانه ورود به بازار است، گفت: نياز كشور به اين محصول سالانه حداقل 35 ميليون متر است كه در صورت تامين 50 درصد آن از طريق توليد داخل، تعرفه واردات پارچه چادرمشكي افزايش خواهد يافت.

به گفته قادريان، وقتي بيش از 50 درصد نياز كشور به يك محصول از طريق توليدات داخل امكان‌پذير باشد، تعرفه واردات آن محصول به سرعت افزايش خواهد يافت.

وي در خصوص بحث‌هاي مطرح‌شده مبني بر وجود برخي مشكلات بر سر راه فروش پارچه چادر مشكي توليد داخل از جمله كارخانه ناي زرين در بازار كشور نيز اظهار داشت: اين مساله به مشكلات بازاريابي شركت‌ها مربوط مي‌شود و هم اكنون پاچه چادر مشكي توليدي در اين كارخانه از كيفيت مطلوبي برخوردار است كه توان رقابت با توليدات خارجي را نيز دارد.

او افزود: با ورود هر محصول جديد به بازار در ابتدا شاهد واكنش‌هاي منفي خواهيم بود و هم‌اكنون توليدكنندگان پارچه چادر مشكي از جايگاه مناسبي در بازار برخوردارند.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۱۵ آذر ۱۳۸۵ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8509-08895
  • خبرنگار :