/ با چهارمين دوسالانه‌ي نقاشي جهان اسلام/ محمود جوادي‌پور: نمايشگاه چهارم نقاشي جهان اسلام گرايش زيادي به هنر غرب دارد

محمود جوادي‌پور، تاكيد دارد كه ضروري است در نمايشگاه‌هاي دوسالانه‌هاي هنري آثار هنرمندان حرفه‌يي و تازه‌كار به‌صورت جداگانه از يكديگر عرضه شوند. اين هنرمند معاصر و بنيان‌گذار و عرضه‌كننده‌ي نخستين نمونه‌ي چاپ رنگي در ايران، در گفت‌وگويي با خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي چهارمين دوسالانه‌ي نقاشي جهان اسلام، عنوان كرد: در اين نمايشگاه، آثاري از هنرمندان حرفه‌يي، تازه‌كار و هنرمندان سطح پايين كه تحصيلاتي ندارد و خودآموخته‌اند، يك‌جا ديده مي‌شود و به‌دليل فاصله نزديك آثار با يكديگر و چيدمان نزديك به‌هم، با توجه به تعداد بالاي آثار، قضاوت و تشخيص كيفيت آثار را براي بيننده مشكل مي‌كند. اين استاد 85 ساله‌ي نقاش‌ كه نامش در فهرست چهره‌هاي ماندگار هنر كشور ثبت شده است، تصريح كرد: سبك آثار ايراني ارايه شده در اين نمايشگاه، گرايش زيادي به هنر غرب داشت و توجه به هنر ملي خودمان - ايران - در اين نمايشگاه كمتر به‌چشم مي‌خورد. به اعتقاد جوادي پور، مقايسه‌ي توده‌يي آثار كه بسيار متنوع هستند و با فاصله‌اي بسيار كم در كنار يكديگر قرار گرفته‌اند، بسيار سخت و مستلزم آن است كه چندين‌بار از آثار نمايشگاه ديدن شود و بررسي طولاني و عميقي در اين خصوص صورت گيرد. او معتقد است كه دور جاري دوسالانه‌ي نقاشي جهان اسلام تا حدي توانسته است، جاي خالي دوسالانه نقاشي معاصر را پر كند. مولف كتاب‌هاي آموزشي راهنماي هنر و تصويرگر كتاب‌هاي موش و گربه، عبيد زاكاني، به‌رغم آنكه نمايشگاه چهارمين دوسالانه‌ي نقاشي جهان اسلام را نسبت به دوسالانه‌هاي گذشته آبرومندتر دانست، در عين حال افزود: كنار هم قرار دادن آثار با فاصله بسيار نزديك، كيفيت نمايشگاه را پايين مي‌آورد. بنابراين ضرورت دارد كه در دوره‌هاي آينده‌ي نمايشگاه، هنرمندان شركت ‌كننده را دسته‌بندي كرد و آثار هنرمندان حرفه‌يي را از آثار هنرمندان جوان و تازه كار جدا كرد تا كيفيت كارها را بهتر تشخيص داده شوند. محمود جوادي‌پور با دو اثر "خط نوشته" و "منظره‌اي از گرگان" در بخش هنرمندان مدعو چهارمين دوسالانه‌ي نقاشي جهان اسلام حضور دارد. انتهاي پيام
  • یکشنبه/ ۱۹ آذر ۱۳۸۵ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 8509-07800
  • خبرنگار :