مديرعامل يك كارخانه توليدكننده چادرمشكي: ادامه تعرفه فعلي واردات چادر مشكي مانع از توليد اين محصول در داخل خواهد شد

ادامه روند فعلي واردات پارچه چادر مشكي به كشور و پايين بودن تعرفه واردات اين محصول مانع از توليد آن در داخل خواهد شد.

غلامعلي فتحعلي - مديرعامل شركت نساجي حجاب - در گفت و گو با خبرنگار صنعت ايسنا با بيان اين مطلب و با اشاره به اين‌كه توليد پارچه چادر مشكي در اين كارخانه از سال 80 آغاز شده است، گفت: هم‌اكنون كارخانه حجاب تنها توليدكننده اين محصول در ايران است و حرف كساني كه ادعا مي‌كنند توليد چادر مشكي داشته‌اند، درست نيست.

وي، ميزان توليد پارچه چادر مشكي را در اين كارخانه سالانه حدود يك ميليون متر عنوان كرد و با اشاره به اين‌كه پارچه چادر مشكي توليدي در كارخانه در بازار داخل عرضه مي‌شود، تصريح كرد: قيمت فروش هر متر پارچه چادر مشكي توليدي در اين كارخانه بسته به نوع طرح آن متغير است و در برخي موارد ارزان‌تر از نوع مشابه كره‌اي و چيني هم هست.

فتحعلي از انجام مذاكرات بين شركت حجاب و توليدكنندگان خارجي به‌ويژه كره‌اي براي افزايش ظرفيت توليد پارچه چادر مشكي در اين شركت تا 7 ميليون متر در مرحله نخست خبر داد و گفت: انتقال دانش فني توليد اين محصول به كشور براي ما داراي اهميت زيادي است و بحث ضمانت تجهيزات و همچنين آموزش نيروهاي انساني به‌ويژه در زمينه رنگ‌رزي پارچه نيز از اولويت برخوردار است.

وي افزود: در صورت حمايت وزارت صنايع و انتقال دانش فني توليد پارچه چادر مشكي به كشور، امكان تامين تمام نياز داخل به اين محصول فراهم خواهد شد.

وي تاكيد كرد: در صورت ادامه‌ تعرفه فعلي و روند واردات پارچه چادر مشكي به كشور توليد اين محصول در داخل امكان‌پذير نخواهد بود و وزارت صنايع بايد سياست خود را در خصوص نحوه حمايت از توليد داخل مشخص كند.

به گفته فتحعلي، توليد پارچه چادر مشكلي با درنظر گرفتن تعرفه‌ي فعلي واردات اين محصول به كشور صرفه اقتصادي ندارد و هيچ توليد كننده‌اي تمايل به سرمايه‌گذاري در اين بخش نخواهد داشت و موضوع كاهش تعرفه واردات باعث عقب‌نشيني سرمايه‌گذاران شده است.

مديرعامل كارخانه نساجي حجاب شهركرد ادامه داد: سرمايه‌گذاران منتظر مشخص شدن نحوه حمايت‌ها و سياست‌هاي وزارت صنايع در خصوص توليد پارچه چادر مشكي و هدفگذاري در اين زمينه هستند.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۷ آذر ۱۳۸۵ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8509-03348
  • خبرنگار :