سفير كره جنوبي در ايران: راهاندازي دفاتر اطلاعرساني در كشورهاي خارجي اقدام موثري در ارايه تصوير مناسب از ايران است
سفير كره جنوبي در ايران تاكيد كرد: راهاندازي دفاتر اطلاع رساني گردشگري در كشورهاي خارجي از سوي دولت ايران اقداميموثر در ارايهي تصوير مناسب از اين كشور است. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، "ايم هونگ جي"، در دومين همايش تبيين سياستهاي دولت در صنعت گردشگري با بيان اين مطلب خاطرنشان كرد: تبليغات در حوزه گردشگري مهمترين ابزار براي رشد و توسعه است كه يكي از كاركردهاي مهم سفارتخانهها در اين حوزه به نمايش گذاشته ميشود. وي ادامه داد: ايران با نمايش و معرفي جاذبههاي تاريخي و طبيعي خود تلاش ميكند تا گامهاي پرسرعتي را در توسعه گردشگري بردارد كه با توجه به پتانسيلهاي موجود و عزم جدي دولت اين توسعه قطعي به نظر ميرسد. به گفته سفير كره جنوبي در ايران، صنعت گردشگري در اين كشور از اواخر قرن 19 به طور جدي طرح شد و بر اساس برنامهاي جامع در اين خصوص، دولتمردان تلاش كردند تا كره را به عنوان مقصدي نهايي براي گردشگران به جهانيان معرفي كنند. "ايم هونگ جي"، با اشاره به ارز آوري و سودآور بودن صنعت گردشگري اظهار داشت: وجود اقليمها و پتانسيلهاي مختلف در ايران كه همواره از آن به عنوان عواملي براي توسعهي گردشگري ياد ميشود، از جمله مزايا و برتريهاي اين كشور نسبت به ساير كشورهاست. وي توسعهي گردشگري را تنها عاملي براي توسعهي اقتصادي دانست و خاطرنشان كرد: توسعهي گردشگري موجب فهم متقابل فرهنگها و ملتهاي مختلف از حقايق و واقعيتهاي كشورها ميشود.، چنانكه مطمئنا درك و فهم همهي سفيران كشورهاي خارجي مقيم ايران نسبت به واقعيتهاي جاري در اين كشور، با آنچه كه در تبليغات جهاني با تصويري نادرست ارايه ميشود، تفاوت زيادي كرده است. سفير كرهي جنوبي در ايران در پايان خاطرنشان كرد: در همه كشورها همواره موضوع پيامدهاي منفي صنعت توريسم بر روي فرهنگ، محيط زيست و... مطرح است كه ميتوان اين موارد را با برنامهريزي و سياستهاي كلان و دقيق كاهش داد و آنها را برطرف كرد. انتهاي پيام