سازندگان سريال «زيرزمين» در نشست ايسنا/2/ «روحاني سريال زيرزمين به كشيش "بينوايان" نزديك بود» « جامعه ما به تحول زميني نياز دارد»

عليرضا افخمي در ادامه نشست خبرگزاري دانشجويان ايران در خصوص تناسب نداشتن بازيگر پريا (بهاره رهنما) براي اين نقش گفت: بهاره رهنما تنها سه چهار سال با نقش «پريا» فاصله سني داشت و به نظر من او بيش از 30 سال به نظر نمي‌آيد.

سروش صحت: اگر فيلمنامه كامل باشد قوت قلب مي‌دهد

سروش صحت در ادامه نشست خبرگزاري دانشجويان ايران درباره اين كه چقدر برايتان آن چه كه نوشته شده و تهيه كننده و كارگردان كار اهميت داشت اظهار كرد: متن، كارگردان و تهيه كننده و حتي بازيگران برايم در كار بسيار مهم است و در سريال «زيرزمين» آشنايي قبلي و كار با آقاي افخمي و بذرافشان را داشتم.

وي درباره‌ي ضرورت آماده بودن متن براي بازيگر توضيح داد: اگر فيلمنامه كامل باشد قوت قلب مي‌دهد. اگر هم كامل نباشد اما نويسنده آن بذرافشان باشد باز هم قوت قلب است.

فتحعلي اويسي:تحول فرج معقول و متعارف بود

بازيگر نقش فرج ـ درباره‌ي تحول شخصيت فرج اظهار كرد: براي خود من تحول فرج معقول و متعارف بود؛ چرا كه شايد اگر آب و روغن اين تحول زياد مي‌شد جذابيت و تاثيرگذاري لازم را نمي‌داشت.

به اعتقاد فتحعلي اويسي ، نخستين چيزي كه يك بازيگر حس مي‌كند درست يا نادرست بودن نوشته‌اي است كه در اختيار او قرار مي‌گيرد. براي تحول فرج حتي يك اتفاق مي‌توانست كافي باشد.

صدرالدين حجازي: جامعه‌ي ما به تحول زميني احتياج دارد

بازيگر نقش صابر نيز استحاله‌ي فرج را زميني خواند و تاكيد كرد: جامعه‌ي ما به تحول زميني احتياج دارد تا به تحول ماورايي؛ تا زماني كه تحول زميني در جامعه‌ي ما اتفاق نيفتد نمي‌توانيم انتظار تحول ماورايي را داشته باشيم.

صدرالدين حجازي گفت: اگر مردم ما با شخصيت‌هاي داستان همذات‌پنداري داشته باشند، مخاطبان بيشتري را جلب خواهيم كرد و اتفاقات بهتري مي‌افتد.

مهتاج نجومي: مدد آسمان در تحول شخصيت نياز است

بايگر نقش شوكت نيز به ايسنا گفت: تحول شكل زميني دارد. اما مدد آسمان نيازمند است و اگر مدد آسمان نباشد ممكن است تصاوير زيادي براي تحول ديده شود اما هيچ اتفاقي نيافتد.

مهتاج نجومي تصريح كرد: يكي از زيباترين تحولات انسان در رمان بينوايان اثر ويكتور هوگو ديده مي‌شود و در واقع رفتار زميني كشيش قهرمان داستان را آگاه مي‌كند.

نجومي، علت اقبال اين مجموعه از سوي مخاطب را ناشي از شرايط زماني كه ما در آن زندگي مي‌كنيم دانست و اظهار كرد: ما در زمانه‌اي زندگي مي‌كنيم كه اخبار و اطلاعات ما نشان خوبي از مناسبات مردم ندارد و كلاهبرداري در شكل‌هاي مختلف از برج‌سازها تا مناسبات خانوادگي در جامعه وجود دارد و اذهان مردم پر از اخبار اين‌چنين است و در نتيجه چون حرف زمانه است مردم مي‌پسندند؛ چرا كه حس مي‌كنند با آن مواجه هستند.

عليرضا بذرافشان: در طراحي قصه ما «صابر» قهرمان نبود

به گزارش ايسنا، بذرافشان ـ نويسنده اين سريال ـ در پاسخ پرسشي مبني بر پررنگ‌تر نبودن نقش «صابر» در سريال «زير زمين» در كنار نقش محوري فرج گفت: در طراحي قصه ما «صابر» قهرمان نبود، بلكه فرج و خانواده‌اش قهرمانان قصه بودند و فرج به عنوان عنصري است كه در طول داستان متحول مي‌شود.

وي با بيان اين مطلب كه طراحي كه براي تحول اين افراد كرده بوديم مجموعه‌اي از آدم‌ها بود اظهار كرد: يكي از اين افرادي كه در تحول فرج نقش داشت صابر بود. همان اندازه كه قربون و ننه قربون در تحول او موثر بودند تا جايي كه ضربه نهايي را ننه قربون به او وارد كرد.

نويسنده سريال «زيرزمين» تاكيد كرد: صابر به اندازه‌اي كه لازم بود در تحول فرج موثر باشد نقش ايفا كرد و شايد اگر بيش از اين مطرح مي‌شد شكل شعاري پيدا مي‌كرد.

نزديك كردن شباهت روحاني سريال «زيرزمين» به داستان بينوايان

به اعتقاد بهروز مفيد ـ تهيه كننده سريال «زيرزمين» ـ، ميزان تاثيري كه دختربچه يتيم در «فرج» گذاشت كمتر از «صابر» نبود.

مفيد تصريح كرد: تلاش كرديم حضور روحاني در سريال «زيرزمين» جايي باشد كه بيشترين تاثير گذاري را داشته باشد و حضوري نباشد كه حس شود.

وي درباره نزديك كردن شباهت روحاني سريال «زيرزمين» به داستان بينوايان و كشيش كمك كننده به «ژان‌ وارژان» اظهار كرد: شايد سكوت كه روحاني در مقابل خطايي كه قهرمان داستان انجام داد به سكوت كشيش داستان بينوايان در مقابل خطاي ژان وارژان نزديك باشد.

بهروز مفيد: تحول آدم‌هاي سريال «زيرزمين»، زميني بود

مفيد با بيان اين‌كه تحول آدم‌هاي سريال «زيرزمين»، زميني بود گفت: اگر آدم‌هاي اين سريال گناه مي‌كردند بيننده آن گناه و بازگشت شخصيت‌ها را مي‌فهميد و شخصيت‌ها تغييرات باورپذيري داشتند.

وي افزود: به عنوان مثال در جايي كه فرج مي‌خواهد توبه كند، با اولين زنگ كلاني دوباره فراموش مي‌كند و اگر تغيير مي‌كند به خاطر نگاه‌هايي است كه براي همه مي‌تواند پيش بيايد.

بهمن دان:نقطه قوت سريال «زيرزمين» در كارگرداني بود

بازيگر نقش كوراني در ادامه نشست ايسنا، نقطه قوت سريال «زيرزمين» را در كارگرداني اين مجموعه دانست و افزود: اگر به شكل خام داستان زيرزمين را مي‌ديدند فكر نمي‌كرديد چنين چيزي در بيايد و به اعتقاد من هدايت كارگردان و فكر خوب او بر نوشته در كيفيت سريال «زيرزمين» بسيار موثر بود.

وي با اشاره به 80 درصد بيننده اين سريال تصريح كرد: من طي اين مدت به شهرهاي مختلف سفر داشته‌ام و متوجه استقبال مردم از اين مجموعه شدم و اقشار مختلف جامعه از 6 ميليارد پول گمشده صحبت مي‌كردند.

بازيگر نقش كوراني خاطر نشان كرد: كارگردان و نويسنده و تهيه كننده با ذوق و عوامل حرفه‌يي پشت دوربين و بازيگران حرفه‌يي اين سريال، همگي با حوصله كار كردند و كار بسيار حرفه‌يي را به پايان رساندند.

وي با بيان اين مطلب كه دوست نداشتم كاراكتر من در آن خانه ي صابر تعريف مي‌شد گفت: اول كار من درست بود و اگر بيشتر از اين مي‌بود ديگر هيجان نداشت و به اعتقاد من زيبايي اين سريال در فينال آن بود و پايان دوست داشتني داشت. چرا كه با ديوار شروع شد و با ديوار هم تمام شد.

ادامه دارد...

  • جمعه/ ۱۲ آبان ۱۳۸۵ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8508-05339
  • خبرنگار :