رضا ميركريمي هفتمين مديرعامل شد گزارش مديريت‌هاي پانزده‌ سال اخير در خانه‌ي سينما

طي بيش از پانزده سال اخير كه خانه‌سينما تاسيس شده است، رضا ميركريمي به عنوان هفتمين مديرعامل خانه سينما، اين سمت را برعهده مي‌گيرد.

به گزارش خبرنگار هنري ايسنا، به ترتيب از سال 71 و تاسيس خانه سينما محمد آقاجاني ، تورج منصوري، احمدرضا درويش، يدالله صمدي ، منوچهر محمدي، سيد ضيا هاشمي در سمت مديرعاملي خانه‌سينما مسووليت اجرايي را برعهده داشتند. البته در دوره‌اي كه منوچهر محمدي -آبان ماه سال 81 - استعفا داد تا انتخاب سيد ضيا هاشمي به‌عنوان مديرعامل بعدي كه بيش از دو سال طول كشيد، مسووليت اجرايي برعهده هيات مديره بود كه بخش عمده‌اي از آن همزمان با رياست ابوالحسن داوودي بود.

به گزارش ايسنا، در انتخابات هيات مديره جديد خانه سينما كه در تير ماه سال جاري برگزار شد، محمد رضا سکوت از انجمن فيلمبرداران، رويا تيموريان از انجمن بازيگران، رضا ميرکريمي از کانون کارگردانان، محمد سرير از انجمن موسيقي دانان فيلم، علي معلم از انجمن منتقدان، کامران ملکي از انجمن فيلمنامه نويسان و جعفر فاطمي از انجمن تهيه کنندگان سينماي مستند به عنوان اعضاي اصلي هيات مديره خانه سينما انتخاب و در جلسات بعدي رضا ميركريمي به عنوان رييس هيات مديره خانه سينما انتخاب شد و هم‌اكنون بعد از گذشت سه ماه، رضا ميركريمي در جلسه‌ي اخير هيات مديره با حفظ سمت مسووليت مديرعاملي اين تشكل صنفي را برعهده گرفت.

ميركريمي بعد از انتشار اين خبر در گفت‌وگويي با خبرنگار هنري ايسنا گفت: بنده از ابتداي حضورم به عنوان رييس هيات مديره مسووليت اجرايي را نيز برعهده داشتم.

وي در ادامه توضيح داد: اين خبر به دليل سوء تفاهماتي كه به وجود آمده بود، رسما اعلام شده است. چون من از ابتدايي كه در خانه‌ي سينما حضور داشتم توامان مسووليت اجرايي( مسووليت مديرعاملي) را نيز برعهده گرفته‌ بودم.

وي در ادامه گفت: به دلايل مختلفي هيات مديره نتوانست مديرعامل را انتخاب كند و صلاح ديد انتخاب مديرعامل را به تاخير بي‌اندازد و اين مسووليت را بنده تا پايان سال قبول كردم.

ميركريمي در پاسخ به‌ روند توليد فيلم "به‌همين‌سادگي" فيلم جديدش نيز گفت: در هر صورت هيات مديره با آگاهي از اينكه من قرار است فيلم سينمايي‌ام را آغاز كنم، اين مسووليت را به من واگذار كرده است. بنابراين تلاش خواهم كرد ماموريت‌هاي محول شده را انجام دهم و فيلم‌ را نيز جلوي دوربين ببرم.

به گزارش ايسنا،مرداد ماه علي معلم سخنگوي خانه سينما نيز مطرح كرده بود: هيات مديره به اتفاق آراء، انجام امور اجرايي خانه سينما را موقتا به رضا ميركريمي، رئيس هيات مديره خانه‌ي سينما تفويض نموده است.

و اوايل مهر ماه جاري (طي چند هفته گذشته) در يك نشست خبري علي معلم درباره انتخاب مديرعامل خانه سينما با بيان اينكه حداقل تا پايان امسال اين انتخاب صورت نخواهد گرفت. تاكيد دوباره‌ي داشت بر اينكه : هيات مديره هنوز براي انتخاب مديرعامل به نتيجه نرسيده است و رييس هيات مديره وظايفي كه مربوط به مجموعه‌هاي اجرايي خانه سينما است را همراه با همكاراني كه در چارت جديد تشكيلاتي خانه سينما حضور دارند، پيگيري خواهد كرد.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۳ مهر ۱۳۸۵ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8507-13063
  • خبرنگار : 71091