عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي و هوايي: ندادن مجوز پرواز به فرودگاه‌هاي جنوب تركيه خروج ارز از كشور و استفاده از هواپيماهاي ترك را بيشتر مي‌كند

عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي و هوايي اظهار كرد: صادر نكردن مجوز پرواز وفرود براي شركت‌هاي هواپيمايي در بعضي از فرودگاه‌هاي جنوب تركيه، خروج ارز و استفاده از هواپيماهاي غير ايراني و ترك را بيشتر مي‌كند. فرامرز سعيدي، در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگري ايسنا،‌ تصريح كرد: تصميم سازمان هواپيمايي و شوراي امنيت كشور براي شركت‌هاي هواپيمايي مبني بر صادر نكردن مجوز پرواز به بعضي از فرودگاه‌هاي جنوب تركيه همچون آنتاليا و ميلاس ( در نزديكي بودروم ) با توجه به شرايط خاص منطقه، مشكلات مختلفي را ايجاد كرده است. وي افزود: فاصله‌ي فرودگاه اسپارتا كه ظاهرا اجازه‌ پرواز به آن منطقه از سوي سازمان هواپيمايي كشور صادر شده است،‌ با منطقه‌ي آنتاليا در حدود سه و نيم ساعت است كه جاده‌هاي كوهستاني پر پيج و خمي‌دارد. سعيدي گفت: گذشته از شرايط جاده‌اي ممكن است براي مسافران به لحاظ امنيتي به خصوص در شب، خطراتي داشته باشد. عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي و هوايي خاطرنشان كرد: شركت‌هاي هواپيمايي ايران كه مجوز پرواز به آنتاليا را ندارند، مجبور هستند مسافران را به " اسپارتا " ببرند. دبير انجمن صنفي دفاتر خدمات گردشگري استان تهران اظهار كرد: در اين شرايط شركت‌هاي هواپيمايي ترك از طريق فرودگاه آنكار با تمهيداتي مي‌توانند بدون فرود در اين فرودگاه مسافران را مستقيم به آنتاليا ببرند كه اين مساله از دست دادن درآمد شركت‌هاي هواپيمايي ايران و انجام سفر از طريق شركت‌هاي هواپيمايي ترك را موجب مي‌شود. وي افزود: اين شرايط منصفانه نيست و براي افراد استفاده كننده از هواپيماهاي ايراني مخاطره انگيز است. سعيدي گفت: ندادن مجوز پرواز به آنتاليا و ديگر فرودگاه‌هاي جنوب تركيه تغيير عمده‌اي را در تعداد مسافران خروجي از ايران به اين مقصد،‌ ايجاد نمي‌كند و مسافران حتما به كشور تركيه و شهرهاي آن همچون آنتاليا، آناليا، مارماريس، كمر، بودروم، و ازمير سفر مي‌كنند. وي نرخ مناسب پيشنهادي پكيج‌هاي تورهاي تركيه را علت عمده‌ي اين سفرها دانست و اظهار كرد: ارايه‌ي خدمات مطلوب در تورها و هتل‌هاي دو تا پنج ستاره‌ي تركيه، مسافران ايراني را به راحتي جذب مي‌كند. دبير انجمن صنفي دفاتر خدمات گردشگري استان تهران، تاكيد كرد: صادر نكردن مجوز پرواز به آنتاليا در تعداد مسافر، تغيير ايجاد نمي‌كند، بلكه خروج بيشتر ارز ازكشور را سبب مي‌شود، چرا كه مسافران با استفاده از پروازهاي ايراني،‌ مبلغي را نيز بايد براي رسيدن، به مقصد اصلي خود پرداخت كنند در كنار اين مساله، احتمال خطر در آن جاده‌ها وجود دارد. وي اظهار كرد: ندادن مجوز پرواز به شركت‌هاي هواپيمايي ايران به مقصد بعضي از فرودگاه‌هاي جنوب تركيه موجب مي‌شود تعداد بيشتري از ايران با هواپيماهاي ترك و غير ايراني سفر كنند. سعيدي از سازمان هواپيمايي و مسوولان شوراي امنيت ملي درخواست كرد كه به اين مساله پيش از وقوع هر حادثه‌اي رسيدگي و راه حل بهتري را ارايه كنند. انتهاي پيام
  • دوشنبه/ ۲۶ تیر ۱۳۸۵ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8504-13406
  • خبرنگار : 71021