دستگيري اعضاي باند حرفه‌اي كه پس از سرقت خودروها با تهديد قمه، در پوشش مسافركش‌نما اقدام به زورگيري از مسافران مي‌كردند

اعضاي باند بزرگي كه با تهديد چاقو و قمه مرتكب سرقت به عنف خودروها شده و سپس با خودروهاي مسروقه در پوشش مسافركش، از مسافران زورگيري و خفت گيري مي‌كردند پس از 41 فقره جرم ارتكابي از سوي ماموران پليس آگاهي كرج دستگير شدند.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، سردار رضا زارعي، رييس پليس استان تهران در تشريح پرونده دستگيري اعضاي اين باند گفت: بدنبال دريافت گزارشاتي مبني بر وقوع تعدادي سرقت به عنف خودروها و زورگيري از افراد در پوشش مسافر در مناطقي از حاشيه كرج و شهريار توسط اعضاي باندي مجرمانه، كارآگاهان پليس كرج اقدامات پليسي را در اين خصوص آغاز كردند.

در اين حال ماموران در بررسي اظهارات مالباختگان پي بردند كه متهمان با تهديد چاقو، قمه و ضرب و جرح رانندگان پس از سرقت اموال و وجوه نقد، خودرو آنها را به سرقت مي‌بردند.

اين در حالي بود كه در ادامه بررسي‌ها مشخص شد: متهمان با خودروهاي مسروقه به مدت دو يا سه روز در پوشش مسافركش اقدام به زورگيري از مسافران كرده و پس از سرقت لوازم جانبي و داخلي خودرو از قبيل رينگ و لاستيك، ضبط و پخش و ...، براي شناسايي نشدن، خودرو مسروقه را در خارج از شهر رها مي‌كردند.

به گفته فرمانده انتظامي استان تهران، ماموران پليس آگاهي كرج دستور ويژه داده شد تا به سرعت تحقيقات گسترده‌اي را پيرامون موضوع آغاز و اعضاي اين باند را شناسايي و دستگير كنند.

بدين ترتيب ماموران پليس با راهنمايي شاكيان اقدام به چهره نگاري از متهمان كرده و تعقيب و مراقبت‌هاي شبانه‌روزي را تا به دست آوردن اولين سرنخ‌ها ادامه دادند تا اين كه تلاش‌ها سرانجام در ساعت 20 روز30 ارديبهشت ماه سال جاري نتيجه داد و ماموران كلانتري 25 «محمد شهر» حين گشت زني متوجه يك دستگاه خودرو سبز رنگ با سه سرنشين شدند، از اين رو با توجه به همخواني مشخصات خودرو و سرنشينان آن با سوژه مورد تعقيب، ماموران پليس به راننده خودرو دستور ايست دادند اما با بي‌توجهي سرنشينان خودرو روبه‌رو شدند.

بدين ترتيب با تعقيب و گريز چند كيلومتري، ماموران موفق به متوقف كردن خودرو مظنون شده و سه سرنشين آن را دستگير كردند.

سردار زارعي در ادامه به ايسنا گفت: در بازرسي از داخل خودرو سه قبضه چاقو و قمه و تعدادي از مدارك و اموال مالباختگان كشف و ضبط شد و با توجه به اهميت موضوع، متهمان دستگير شده به همراه خودرو و اقلام مكشوفه به معاونت آگاهي كرج انتقال يافتند.

بر اين اساس ماموران پليس به سرپرستي سرهنگ محمد عيوضي (رييس اداره يكم مبارزه با سرقت و جرايم جنايي پليس آگاهي كرج) تحقيقات خود را ادامه دادند و در بازجويي‌هاي به عمل آمده از متهمان به نامهاي «اسماعيل» 22 ساله معروف به (لجن)، «علي اصغر» 24 ساله معروف به (دست كج)، «مصطفي» 26 ساله معروف به (پاكوه) مشخص شد: هر سه سارق از سابقه داران خطرناك و حرفه‌اي هستند كه بلافاصله پس از آزادي از زندان با قرار وثيقه اقدام به تشكيل باند 7 نفره سرقت و زورگيري به سركردگي «اسماعيل» كرده و فعاليت مجرمانه خود را از سر گرفته‌اند.

بدين ترتيب با اعترافات زورگيران دستگير شده، مخفيگاه اين باند در «محمد شهر» كرج جهت دستگيري ديگر اعضاي باند شناسايي و با وجود بيش از يك خروجي در محل مورد نظر با پيش‌بيني لازم مخفيگاه به طور كامل محاصره و طي يك عمليات غافلگيرانه، 4 تن ديگر از اعضاي باند به نامهاي «مهدي»23 ساله معروف به (كدو)، «فريدون» 27 ساله، «محمد»20 ساله و «علي» 29 ساله دستگير شدند.

«اسماعيل لجن» سركرده اين باند در بازجويي‌هاي فني پليسي كارآگاهان ضمن اعتراف به سرقت به عنف و زورگيري اذعان كرد: در ساعتهاي پاياني شب به دو گروه سه نفره تقسيم شده و به صورت جداگانه در مكانهاي مختلف از قبيل ميدان آزادي تهران، شهريار، كرج، خودروها را به طور دربستي به مقصد باغات شهريار و شهرك‌هاي حاشيه‌اي كرايه كرده و پس از رسيدن به نقاط خلوت با توجه به اين كه بر طبق نقشه قبلي يكي از اعضاي باند در مسير مورد نظر مستقر مي‌شد، از راننده مي‌خواستيم كه خودرو را به منظور پرسيدن آدرس از فرد مورد نظر متوقف كند.

وي افزود: در همين حين من سوئيچ را از خودرو خارج و با تهديد چاقو و در صورت مقاومت راننده با ضرب و جرح او را از خودرو پياده، خودرو، اموال شخصي و وجود نقد وي را به سرقت برده و قبل از متواري شدن دست و پاي راننده را با چسب و طناب مي‌بستيم تا امكان هر گونه اقدامي را از وي بگيرند.

بدين ترتيب پس از سرقت هر دستگاه خودرو به اين شيوه با همان خودرو در مناطق مختلف از جمله محمد شهر، صبا شهر، زيبا دشت، خوشنام. بي بي سكنيه (س) و مشكين دشت در پوشش مسافركش‌نما اقدام به زورگيري اموال مسافران با تهديد چاقو مي‌كرديم و بعد از دو يا سه روز با سرقت لاستيك‌ها و لوازم داخلي، خودروهاي مسروقه را رها مي‌كرديم.

فرمانده انتظامي استان تهران با بيان اين كه در با مواجهه حضوري، سارقان را شناسايي كرده‌اند، از شهروندان خواست چنانچه شكايتي در اين خصوص دارند به اداره يكم آگاهي كرج مراجعه كنند.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۶ خرداد ۱۳۸۵ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8503-03281
  • خبرنگار :