دكترمنتظري در كنفرانس نفت، گاز و انرژي درافق 1404: پرداختن به چگونگي دسترسي به منابع انرژي براي كشور اهميت خاصي دارد

رييس سازمان جهاد دانشگاهي، دسترسي به منابع انرژي را از موضوعات مهم اقتصادي، سياسي و امنيتي و جز چالش‌هاي دنياي امروز خواند كه پرداختن بيشتر به آن براي كشور بسيار اهميت دارد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، دكتر منتظري، امروز در مراسم روز دوم كنفرانس نفت، گاز و انرژي در افق 1404 ضمن اشاره به سوم خرداد وسالگرد آزادسازي خرمشهر، ياد و خاطره شهداي هشت سال جنگ تحميلي را گرامي داشت و افزود: اعتقاد داريم هر آنچه امروز داريم ميراث شهداي گرانقدر است.

وي ضمن بزرگداشت ياد شهداي جهاد دانشگاهي دانشگاه صنعتي شريف خاطر نشان كرد: براي پيشرفت كشور و توليد علم و فناوري‌ بايد راهكارها و سازوكاري مناسب اتخاذ شود.

وي افزود: بايد مسير توليد علم تا تبديل آن به تكنولوژي را خيلي سريع و درست طراحي كنيم، چرا كه اگر اين امر محقق نشود و اين فاصله به صورت اساسي طي نشود كماكان وابسته خواهيم ماند.

وي همچنين اظهار اميدواري كرد كه نهادهاي انقلابي و سازمانهاي دولتي در كم كردن اين فاصله و راه‌هاي تسهيل تبديل علم به تكنولوژي بيش از گذشته فعال باشند و طبق گفته امام (ره) خود و استعدادهايمان را بيش از گذشته باور كنيم.

رييس جهاد دانشگاهي با اشاره به ضرورت برگزاري كنفرانس نفت گاز و انرژي در افق 1404 اظهار داشت: تلاش جهاد دانشگاهي اين است كه در موضوعات كلاني كه به عنوان چالش‌هاي اساسي ايران و جهان محسوب مي‌شود با استفاده از ظرفيت‌هاي دانشگاه و كارشناسان بررسي‌هاي بيشتري را به طور تفضيلي دنبال كند.

منتظري، يكي از موضوعات اساسي براي قدرت‌هاي بزرگ را كنترل رقيبان در عرصه‌هاي انرژي دانست و افزود: در حال حاضر آمريكا بيش از آنكه دغدغه تامين منابع انرژي را داشته باشد به فكر كنترل رقباي خود در اروپا و آسيا است و به همين دليل است كه دست‌اندازي‌هاي خود را به مناطق مختلف دنيا گسترش مي‌دهد.

به گزارش خبرنگار نفت و انرژي ايسنا، در ادامه اين مراسم دكتر سهراب پور - رييس دانشگاه صنعتي شريف - ضمن اشاره به برنامه‌ها و اهداف چشم انداز بيست ساله كشور براي توسعه و نيز كسب جايگاه اول در همه زمينه‌ها در مناطقه خاور ميانه اظهار داشت: در حال حاضر اهداف و برنامه‌هاي چشم انداز تبين و تعيين شده است و بايد ساختارها و زير ساخت‌هاي اجراي اين چشم انداز از طريق همه گروه‌ها تامين شود.

وي با اشاره به تبيين سند چشم انداز به عنوان اولين تجربه برنامه بلند مدت كشور تاكيد كرد كه اكنون نوبت دستگاههاي مختلف اجرايي است كه با تدوين برنامه‌هاي خود براي هر چه زودتر اجرا شدن دقيق برنامه عمل كنند و در اين راستا از مجامع دانشگاهي كه رسالتي ويژه در تحقق چشم انداز دارند نيز استفاده كنند.

سهراب‌پور با اشاره به اهميت بخش انرژي (نفت، گاز، پتروشيمي و انرژي‌هاي نو) افزود: تاثير اين بخش بر امنيت ملي سياست و تعاملات بين‌المللي بسيار بيشتر از گذشته شده است.

وي همچنين اظهار اميدواري كرد كه اين كنفرانس و تداوم آن در سال‌هاي آينده در قالب هم‌انديشي‌هاي دانشگاه و بخش اجرايي فضاي لازم را براي اجراي هرچه بهتر چشم انداز فراهم كند.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8502-20608
  • خبرنگار :