يك بلاگر در گفت‌وگو با ايسنا: متاسفانه تاكنون هيچ رشد قابل توجهي در زمينه‌ي وبلاگ‌ها و سايت‌هاي گردشگري ايجاد نشده است

يك بلاگر بر نقش وبلاگ نويسان در معرفي جاذبه‌هاي توريستي و گردشگري تاكيد كرد. محمد جهانشاهي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: در صورت شناخت صحيح نيازها، توجه به پتانسيل‌ها وظرفيت‌هاي هر منطقه و استفاده از ابزارهايي كه منجر به افزايش علاقه براي بازديد از وبلاگ‌هاي گردشگري شود، وبلاگ مي‌تواند به عنوان يك كانال ارتباطي موثر مطرح شود. وي افزود: تحقق اين هدف به جايگاه وبلاگ در اذهان عمومي‌و همچنين مطالب مورد استفاده و نحوه‌ي معرفي آثار بستگي دارد. جهانشاهي گفت: با وجود آن كه همه ابزارهاي در تبليغات و معرفي آثار موثرند، ولي در كنار آن وبلاگ بايد به گونه‌اي متفاوت و با استفاده از جاذبه‌هاي انتقال اطلاعات در توسعه گردشگري موثر باشد. اين فعال وبلاگ‌نويس اظهار داشت: استفاده از عكس و تصاوير و اسامي ‌زيبا، زاويه‌هاي مناسب در عكس‌هايي كه از ديد يك گردشگر مورد توجه قرار مي‌گيرد در كنار ثبت مطالب اجمالي و منحصر به فرد حداقل به سه و چهار زبان دنيا، از جمله راهكارهاي معرفي جاذبه‌هاي گردشگري در وبلاگ است. وي با تاكيد بر اهميت توسعه وبلاگ‌ها براي گردشگران داخلي و فارسي زبان در مرحله‌ي اول گفت: متاسفانه تا به حال هيچ رشد قابل توجهي در زمينه‌ي وبلاگ‌ها و سايت‌هاي گردشگري ايجاد نشده است. وي با تاكيد بر لزوم افزايش استفاده از اينترنت در ايران گفت: به دليل آنكه، تنها افرادي كه به اينترنت دسترسي دارند مي‌توانند از وبلاگ استفاده كنند، موجب مي‌شود كه تاثير ساير رسانه‌هاي تصويري از وبلاگ بيشتر شود. وي همچنين گفت: افزايش استفاده از اينترنت منجر به توسعه كشور به ويژه در زمينه‌ي گردشگري مي‌شود. جهانشاهي تاكيد كرد: وبلاگ‌هاي گروهي به دليل تعامل نظرات و عقايدمختلف با يكديگر در مقايسه با وبلاگ‌هاي فردي، در معرفي و توسعه گردشگري موثرتر هستند. انتهاي پيام
  • چهارشنبه/ ۱۶ فروردین ۱۳۸۵ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8501-02733
  • خبرنگار :