آخرين آماركشته‌شدگان ومجروحين زلزله لرستان معاون ستادحوادث غيرمترقبه‌ استان خبر داد: تعداد كشته‌شدگان زلزله به 41 تن و مجروحين به 876 تن رسيد

معاون ستاد حوادث غيرمترقبه‌ استان لرستان گفت: تا ساعت 10 صبح امروز جواز دفن 41 كشته‌ زلزله امروز لرستان صادر و 876 مجروح در بيمارستانها پذيرش شدند.

مهندس موجي، در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، با اشاره به اينكه كانون زمين لرزه‌ استان لرستان به بزرگي 6 ريشتر در دشت سيلاخور لرستان حد فاصل دورود و بروجرد بوده است، اظهار كرد: اين زمينلرزه 100 روستا را از جمله شهر بروجرد را تحت تاثير قرار داده و تا ساعت 10 صبح، 33 نفر كشته در بروجرد و 675 مجروح در برداشته است و زلزله در شهرستان دورود نيز 8 كشته و 86 مجروح، الشتر 45 مجروح و خرم آباد 70 مجروح برجاي گذاشت.

وي در ادامه با اشاره به اينكه هم اكنون از شهرهاي اطراف استان لرستان نيروهاي امدادي آمبولانس پزشك جراح ارتوپد و غيره وارد شهرستان شده‌اند، گفت: عمليات امداد و نجات هنوز به پايان نرسيده است و قطعا تلفات و مجروحين بيشتري خواهيم داشت.

موجي گفت: تخريبهاي صددرصد زلزله لرستان عمدتا در داخل روستاها بوده و خسارات زير 50 درصد در شهرهاست، اما تعداد بسيار زيادي از واحدهاي مسكوني شهري و روستايي بين 10 تا 100 درصد خسارات ديده‌اند، اما آمار دقيق ظرف 2 و 3 روز آينده تهيه خواهد شد.

معاون ستاد حوادث غير مترقبه‌ استان لرستان گفت: هم اكنون مشكل توزيع چادر در مناطق زلزله‌زده وجود دارد و درصدديم با هماهنگي با استانهاي همجوار چادر مورد نياز مناطق را حمل كنيم.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۱۱ فروردین ۱۳۸۵ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8501-01260
  • خبرنگار :