/گزارش كامل سفر به لرستان/ احمدي‌نژاد:70مصوبه داشتيم قدرتمندان خوش‌خيال فرياد ملت ايران را بشنود تااستيفاي حق‌مان،مسيري را كه انتخاب كرده‌ايم ادامه مي‌دهيم

رييس جمهور گفت: باورم اين است كه رسانه، مسوولان و مردم همه يك خانواده هستند؛ حتي كساني كه انتقاد مي‌كنند. آن‌چه مهم است، احياي حقوق مردم، پيشرفت كشور و عزت ايران عزيز است.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) دكتر محمود احمدي‌نژاد پنجشنبه‌شب در پايان سفر خود به خرم آباد به تشريح نتايج اين سفر پرداخت و با اشاره به اين كه استان لرستان هشتمين استاني بود كه هيات دولت به آن سفر كرد، گفت: در طول تاريخ ما شاهد شجاعت‌ها و سربلندي‌هاي مردم اين ديار بوده‌ايم و اگر در غالب يك جمله بخواهم مردم اين منطقه را توصيف كنم بايد بگويم كه تمام عصاره ملت ايران يعني عزت، دلاوري و غيرت در مردم اين منطقه جمع شده است.
 
وي با بيان اين كه استان لرستان داراي ظرفيت‌هاي بسيار مناسبي است، ادامه داد: معتقديم بايد استان لرستان را از نو شناخت و آن را دريافت، البته بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در اين استان كارهاي زيادي شده است ولي هنوز اين اقدامات شايسته استان لرستان نيست.

رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به تشكيل كميته كارشناسي در تهران براي بررسي مشكلات اين استان اظهار داشت: در جلسه‌ي هيات دولت سعي كرديم اين مشكلات را بررسي كرده و مصوبات مورد نياز را تصويب كنيم.

وي گفت: جمعي از وزرا به تك تك شهرستان‌هاي اين استان سفر كرده و خود نيز به 9 شهرستان سفر كردم و از نزديك مشكلات اين استان را متوجه شدم. در جلسه‌اي كه داشتيم با جمعبندي اين مسايل تقريبا 70 مصوبه در مورد اين استان و شهرستان‌هاي مختلف آن داشتيم كه انشاءالله با همت مسوولان و مقامات محلي و تامين اعتبارات لازم اين مصوبه‌ها به انجام برسد.

وي از مسايل مطرح اين استان به تاسيس دانشگاه، ايجاد اشتغال، بحث راه‌ها و كشاورزي اشاره و هم چنين خاطرنشان كرد كه در جلسه هيات دولت تصميماتي براي فرودگاه استاني و فرودگاهي براي شهرستان‌هاي اين استان گرفته شد.

رييس جمهور در ادامه برخي از مصوبات جلسه هيات دولت را براي خبرنگاران تشريح كرد و گفت: 300 ميليون تومان براي بافت‌هاي فرسوده اين شهر كه خود يك نوع سرمايه‌گذاري براي شهرداري‌ها و محل درآمد است، مصوب شد. همچنين قرار شد در تمام شهرستان‌هاي اين استان به خصوص خرم آباد ورزشگاهي مخصوص بانوان ساخته شود و پروژه‌هاي نيمه تمامي كه در اين راستا وجود دارد با تامين اعتبارات لازم تكميل شود.

وي همچنين در ادامه به مشكلات كشاورزان در اين منطقه اشاره كرد و گفت: قرار شد كه طي بررسي‌هاي انجام شده مقداري از بدهكاري كشاورزان به بانك‌ها بخشوده و پرداخت شود و در اين راستا وزارت اقتصاد طي يك ماه مكلف است كه آماري از اين امر تهيه كند.

وي به تصميم هيات دولت براي ساخت مسكن روستايي در اين استان اشاره كرد و گفت: اميدوارم مصوبات هيات دولت در اين استان باعث خوشحالي مردم اين منطقه شود و در آينده شاهد اجرايي شدن اين مصوبات باشيم.

وي گفت: همچنين در برخي از مناطق اين استان دانشگاه‌هاي پيام نور تاسيس مي‌شود و 14 مركز اورژانس جاده‌اي ايجاد خواهد شد. ساخت بيمارستان پل‌دختر در اين استان نيز در سال 86 به پايان خواهد رسيد. همچنين قرار شد كه بيمارستان امام خرم آباد نيز نوسازي شود. همچنين هيات دولت تصميم گرفت كه بيمارستان شهيد رحيمي خرم آباد را نيز تكميل كند و طرح‌هاي جهت ارتقا بهداشت و درمان در اين استان مورد بررسي قرار گرفت.
 
رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: بر خود لازم مي‌دانم كه تشكري ويژه از مردم سرافراز و غيور ديار لرستان داشته باشم. اين مردم با حضور خود در شهرستان‌هاي مختلف ما را شرمنده كردند اما اين حضور باشكوه داراي پيام‌هاي بسياري براي تمام ملت‌هاي آزادي‌خواه دنيا و سازمان‌هاي بين‌المللي بود. مردم ما خواهان تعاملي مثبت با تمام جهانيان هستند و مردم لرستان به نمايندگي از مردم ايران با اين حضور باشكوه خود نشان دادند كه در برابر بدخواهان ملت ايران خواهند ايستاد و بر آرمان‌هاي خود پافشاري خواهند كرد و به گونه‌اي فرياد خواهند زد تا آرمان‌ها و خواسته‌هايشان به گوش جهانيان برسد. مردم ايران با حضور حماسي خود يك بار ديگر خود را اثبات و به جهانيان اثبات كردند.

وي گفت: برخي از شهرهاي اين استان را به صورت زميني به علت بدي آب و هوا رفتيم و شاهد بودم كه مردم در سرماي جانسوز آمده بودند تا حضور خود را به جهانيان نشان دهند. زناني با بچه‌هاي شيري در بغل فرياد مي‌زدند و شعار مي‌دادند و من از تمام ملت لرستان و ملت ايران تشكر مي‌كنم. من كوچك همه اين عزيزان هستم و افتخار مي‌كنم كه خادم اين ملتم.

احمدي‌نژراد در ادامه از استاندار، ائمه جمعه و مديران استاني استان لرستان تشكر و قدرداني كرد و گفت: نيروهاي نظامي و انتظامي نيز باعث ايجاد امنيت شدند تا مردم بتوانند حماسه خلق كنند و من از اين عزيزان نيز تشكر مي‌كنم.

رييس جمهور همچنين از اعضاي هيات دولت كه آخر هفته خود را به استان سفر كرده و وقت خود را در جهت حل مشكلات اين استان محروم قرار داده‌اند تشكر كرد و گفت: معتقدم كه ما ظرف چند سال بتوانيم بسياري از مشكلات را حل كنيم به شرطي كه از پتانسيل موجود كشور در حدود سه برابر وضعيت كنوني استفاده كنيم و در حال حاضر متخصصان زيادي در كشور داريم ولي اين متخصصان كار ندارند، ما بايد براي آن‌ها به سرعت اشتغال ايجاد كنيم.

وي در ادامه از اصحاب رسانه كشور و استاني به علت اين كه مسايل اين استان را به جامعه منتقل كرده‌اند تشكر كرد و گفت: باورم اين است كه رسانه، مسوولان و مردم همه يك خانواده هستند حتي كساني كه انتقاد مي‌كنند. آن چه مهم است، احياي حقوق مردم، پيشرفت كشور و عزت ايران عزيز است. اصحاب رسانه و جوانان با نيت پاك وارد عرصه‌ي رسانه شده‌اند تا مسايل را منتقل كنند و من از همه آن‌ها تشكر مي‌كنم و از خداوند براي آن‌ها آرزوي موفقيت دارم.

رييس جمهور در ادامه گفت: با اين سفرهاي استاني رفته رفته تجربيات و ابتكارات افزايش پيدا كرده و مردم نيز بيشتر با اهداف اين سفرها آشنا مي‌شوند و ما نيز يادمي‌گيريم كه بهتر تصميم بگيريم. اكنون چرخ دنده‌هاي كار و فعاليت در حال روغن كاري است و انشاءالله با سرعت به سمت جامعه‌ي مطلوب كه باعث عزت و سرافرازي ملت ايران شود حركت خواهيم كرد.

وي هم‌چنين گفت: در برخي از نقاط استان بحث تقسيمات كشوري مطرح بود كه در جلسه هيات دولت تصميم گرفته شد كه وزارت كشور در مورد آن مطالعاتي انجام دهد.

رييس‌جمهور در ادامه سفر استاني به لرستان در جمع مردم مردم دلفان در شهرستان نورآباد حضور يافت.

به گزارش ايسنا وي با بيان اين‌كه يك تشكر ويژه و يك عذرخواهي به مردم دلفان بدهكار است، گفت: قرار بود صبح به ديدار شما بيايم اما به دليل نامساعدبودن هوا هلي‌كوپتر نتوانست از زمين بلند شود ولي به دوستان گفتم به هر ترتيب حتي در 12 شب هم كه شده بايد به ديدار اين مردم بروم.

ريس‌جمهور با بيان اين‌كه مردم دلفان مردمي شجاع، فداكار و حماسه‌ساز هستند و در يك هواي نامساعد حضور پيدا كرده‌اند، ادامه داد: شما امروز مصمم و اميدواربودن خود را به رخ دشمنان و بدخواهان ملت ايران كشيده‌ايد و من سپاسگزار شما هستم.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر گفته‌هاي قبلي خود يعني ساخت ايران اسلامي و تاثير وحدت و همدلي در اين امر تاكيد كرد: من همان‌طور كه گفتم از جوانان مي‌خواهم كه كمربندها را محكم ببندند و براي مجاهدتي بزرگ آماده شوند.

وي با ابراز اميدواري نسبت به اين‌كه برنامه‌هاي دولت اشتغال و آباداني در اين مناطق را به سرعت به ارمغان آرود، در مقابل خواست مردم دلفان كه خواستار ايجاد دانشگاه بودند، گفت: شما مردم بافرهنگ دلفان هر كجا باشيد خود يك دانشگاه براي تمام ملت‌ها هستيد.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه در جلسه دولت با توجه به گزارش‌هاي كارشناسي شده در مورد مشكلات منطقه تصميم‌گيري مي‌شود، اظهار داشت: 27 سال است كه پرچم عزت و آزاديخواهي را بلند كرده‌ايم و در حال حاضر عده‌اي مي‌خواهند مانع ادامه مسير ما شوند.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه امروز دشمن مخالف پيشرفت ماست اظهار داشت: عده‌اي فكر مي‌كنند كه پيشرفت و داشتن انرژي هسته‌اي فقط حرف احمدي‌نژاد و تعدادي از اطرافيان اوست. من از همين جا از زبان مردم دلفان به اين افراد مي‌گويم تمام مردم ايران استفاده از انرژي هسته‌اي صلح‌آميز را فرياد مي‌زنند.

در اين زمان مردم شعار انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست را سر دادند.

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اين‌كه دشمنان ما پشت نقاب سازمان‌هاي بين‌المللي مخفي شده‌اند و از آنها سوءاستفاده مي‌كنند، گفت: ما تا استيفاي تمام حق خود مسيري را كه انتخاب كرده‌ايم ادامه مي‌دهيم.

‌وي در پايان براي مردم دلفان آرزوي توفيق كرد و از خداوند خواست كه مردم اين منطقه هميشه‌ شيرين‌كام باشند.

رييس‌جمهور در ادامه‌ي سفر به شهرستان‌هاي لرستان در جمع مردم الشتر نيز حضور پيدا كرد.

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور در اجتماع مردم الشتر با بيان اين‌كه كميته‌هايي در تهران ماهها قبل از سفر استاني براي بررسي مشكلات استان لرستان تشكيل شده، گفت: در جلسه‌ي هيأت دولت با توجه به سفرهاي انجام‌شده و هم‌چنين گزارش كميته‌ها و وزرا، هيأت دولت تصميماتي را در مورد حل مشكلات اين منطقه اتخاذ خواهد كرد.

وي در ادامه با اشاره به اهميت حضور مردم و جوانان در ساختن ايران اسلامي تشريح كرد: دولت فقط مقدمات را براي حضور فراهم مي‌كند و كار اصلي و مهم را مردم بايد انجام دهند. بدون حضور مردم ساختن كشور امكان‌پذير نيست. اگر ما در مواقعي در ساختن كشور داراي ضعف‌هايي بوده‌ايم، به علت عدم حضور پررنگ مردم بوده است.

احمدي‌نژاد هم‌چنين به مسائل بين‌المللي و بحث پرونده‌ي هسته‌اي ايران اشاره كرد و اظهار داشت: اميدواريم خواست مردم ايران در ارتباط با داشتن فناوري صلح‌آميز هسته‌اي محقق و اين خواسته باعث بيداري كساني شود كه خود را به خواب خرگوشي زده‌اند.

رييس‌جمهور گفت: من به عنوان خادم و كوچك شما از حضور حماسي شما زنان، مردان و كودكان الشتري در صحنه تشكر مي‌كنم. زنان غيور اين منطقه با بچه‌هاي شيري در بغل با بيداري، هوشياري و استقامت به اينجا آمده و خواسته‌ي خود را بيان مي‌كنند.

وي در ادامه اظهار داشت: اميد دارم در دوره‌ي بعد كه به اين منطقه سفر مي‌كنم، منطقه به الگويي براي ميهن اسلامي جهت پيشرفت و آباداني تبديل شده باشد.

احمدي‌نژاد در پايان با تأكيد دوباره مبني بر اين‌كه انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست،‌اظهار اميدواري كرد كه فرياد حق مردم ايران به گوش كساني كه به خواب خرگوشي رفته و برخي از قدرتمندان خوش‌خيال برود و آنها خود را بيهوده به زحمت نيندازند.

رييس‌جمهور هم‌چنين در جمع مردم بروجرد خطاب به قدرت‌هاي استكباري گفت: هيچ غلطي نمي‌توانيد بكنيد؛ هر كاري كه مي‌خواهيد بكنيد. امروز فناوري صلح‌آميز هسته‌اي خواست ملت ايران است و كوچك و بزرگ، داشتن اين انرژي را حق خود مي‌دانند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، محمود احمدي‌نژاد با اشاره به فرهنگ و تمدن غني مردم اين خطه از شهيد بروجرودي ياد كرد و گفت: شما مردم بافرهنگ و باتمدن افرادي مانند آيت‌الله‌العظمي بروجردي را تقديم ايران كرديد. بروجرد براي مردم ما يك فرصت تاريخي، فرهنگي و ادبي است.

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اين‌كه انقلاب اسلامي ايران بر پايه‌ي فرهنگ اسلامي بنا شده است، اظهار داشت: ما در حال حاضر يك رسالت بزرگ يعني ساختن ايران اسلامي را داريم و بايد دنباله‌رو رسالت انبيا باشيم.

وي با بيان اين‌كه دولت برآمده از اراده‌ي مردم سعي دارد كرامت انساني را برپا دارد، اظهار داشت: برپا ساختن كرامت انساني نيازمند حداقل‌ها براي يك زندگي شرافتمندانه است. متأسفانه يكي از مشكلات كنوني جوانان ما بيكاري است كه دولت تمام تلاش خود را براي ايجاد اشتغال به خصوص براي جوانان فرهيخته بروجرود به كار خواهد گرفت.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه سرنوشت تك تك جوانان براي دولت مهم است، گفت: دولت سعي دارد موانع پيش‌روي جوانان را بردارد. ما براي ساختن جامعه‌ي نمونه‌ي اسلامي نيازمند عواملي مانند وحدت و همدلي هستيم و اگر در جامعه افراد شبانه‌روز كار نكنند، اين امر محقق نمي‌شود.

رييس‌جمهور هم‌چنين به خواسته‌ي مردم بروجرد در تأسيس يك دانشگاه اشاره كرد و گفت: ان‌شاءالله در جلسه‌ي هيأت دولت تصميم گرفته خواهد شد تا يك دانشگاه با نام آيت‌الله‌العظمي بروجردي در اين شهر ساخته شود.

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اين‌كه ما فكر مي‌كنيم امروز تمام امكانات و شرايط براي يك جهش بزرگ فراهم شده، افزود: دولت براي اين كار تمام ابزار خود را آماده كرده است و من اميدوارم تمامي دستگاهها و نهادها با اين موج بزرگ سازندگي همراه شوند. موتور سازندگي دولت روشن شده و اميد داريم كه اين موتور به لحاظ سوخت و انرژي كم نياورد و بتواند در خدمت تمام ملت ايران باشد. امروز براي ساختن و پيشرفت بايد بر روي ثانيه‌ها نيز حساب كرد. يعني حتي يك دقيقه و يك ثانيه يك فرصت استثنايي است و كسي حق ندارد در راه ساختن كشور حتي يك دقيقه را ناديده بگيرد و تلف كند.

وي به نقش مردم در پيشرفت و آباداني كشور اشاره كرد و ادامه داد: ان‌شاءالله شما همان‌طوركه در دفاع مقدس، انقلاب، تربيت علما و دانشمندان و ادبا پيشتاز بوده‌ايد، در ساخت كشور نيز الگو و پيشتاز باشيد.

احمدي‌نژاد در بخش ديگر سخنانش به مسائل بين‌المللي اشاره كرد و گفت:‌از روز اولي كه ملت ما پرچم استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي را بلند كرد و در راه آرمان‌هاي امام و انقلاب پا گذاشت، ابرقدرتهايي كه ادعاي طرفداري از ملتها،‌ دموكراسي و حقوق بشر را دارند با ملت مستقل ما مخالفت كردند و در برابر اين ملت ايستادند. آنها در راه ايجاد فتنه و توطئه كوتاهي نكرده‌اند. آنها با پيشرفت عمراني و اقتصادي ما مخالف بوده و هستند و نمي‌خواهند ببينند كه جوانان اين مرز و بوم با اتكا به خود به فناوري توليد سوخت هسته‌اي دسترسي پيدا كرده‌اند و به همين دليل عصبي هستند كه با فشار سياسي، تبليغاتي و جنگ رواني مي‌خواهند ملت ما را به عقب‌نشيني وادارند.

وي گفت: من از همين جا از زبان مردم بروجرد و ملت ايران مي‌گويم هيچ غلطي نمي‌توانيد بكنيد؛ هر كاري كه مي‌خواهيد بكنيد. امروز فناوري صلح‌آميز هسته‌اي خواست ملت ايران است و كوچك و بزرگ داشتن اين انرژي را حق خود مي‌داند. دولت هم از تدابير لازم براي تحقق اين امر استفاده كرده و مي‌كند.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه ايران تا امروز در چارچوب مقررات آژانس و معاهدات بين‌المللي عمل كرده، گفت: ظاهرا كساني كه خارج از چارچوب عمل مي‌كنند، حق بيشتري دارند.

وي خطاب به جهانيان، افزود: اگر نخواهيد از مسير قانون حق ايران را بدهيد، ملت ايران در نحوه‌ي گفتار و رفتار خود با شما تجديدنظر مي‌كند.

رييس‌جمهور قبل‌ازظهر پنج‌شنبه در جمع مردم كوهدشت هم اظهار داشت:‌ ملت ايران ملتي صلح‌جو و آرامش‌طلب و خواهان اين است كه صلح و آرامش در كل منطقه و جهان حاكم شود.

به گزارش ايسنا، محمود احمدي‌نژاد با اشاره به رشادت‌هاي مردم كوهدشت و تقديم پانصد شهيد اظهار داشت: دولت خود را موظف مي‌داند كه از مردم حمايت كند و موانع پيش پاي آنان را كنار بگذارد.

رييس‌جمهور در ادامه به مشكلات كشاورزان اين منطقه اشاره كرد و گفت: ما سعي مي‌كنيم كه آب كشاورزي مناسب را در اختيار مردم قرار دهيم.

وي گفت: ‌عده‌اي از كشاورزان براي مشكلات خود از بانك‌ها وام گرفته‌اند، ولي به دلايلي نتوانسته‌اند وامهاي خود را پس دهند و هزينه‌ي زيادي برايشان ايجاد شده است. دولت در جلسه‌ي خود سعي خواهد كرد پرداخت قسمتي از اين وام‌ها را بر عهده بگيرد.

بر اساس اين گزارش مردم كوهدشت در خلال سخنان رييس‌جمهور شعار « انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست» سر مي‌دادند كه رييس‌جمهور در پاسخ به شعار آنها گفت: اميدوارم خواست ملت ايران يعني داشتن انرژي صلح‌آميز هسته‌اي در عرصه جهاني به رسميت شناخته شود و اين خواسته در گوش‌هاي سنگين كساني كه خود را به خواب خرگوشي زده‌اند، فرو رود.

وي با بيان اين‌كه شعار ملت ما، «هيهات منا الذله» است، اظهار داشت: دوران زورگويي و قلدري به پايان رسيده و عصر اقتدار ملت‌ها آغاز شده است .

رييس‌جمهور در پايان ابراز اميدواري كرد كه بتواند به عنوان خادم ملت ايران، كشور را به سمت پيشرفت و سازندگي سوق دهد .

وي گفت:‌ من به تمام ملت ايران به‌ويژه مردم اين منطقه عشق مي‌ورزم . مردم در پاسخ به اين گفته‌ي احمدي‌نژاد شعار « احمدي، احمدي حمايتت مي‌كنيم» را سر دادند.

بر اساس اين گزارش رييس‌جمهور هم‌چنين در ابتداي ورود به شهرستان كوهدشت در جشن نيكوكاري اين منطقه شركت كرد.

رييس‌جمهور همچنين همراه با مردم شعار « انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست» را سر داد.

بر اساس اين گزارش رييس‌جمهور هم‌چنين صبح پنج‌شنبه در جمع مردم پل‌دختر با اشاره به رشادت‌هاي مردم اين شهرستان در طول جنگ تحميلي گفت: اين شهرستان مكاني است كه در طول جنگ 300 بار مورد بمب‌باران و حمله قرار گرفت و اكنون بعد از پايان جنگ تحميلي سرافرازانه ايستاده و پرچم عزت ملت ايران را برافراشته است.

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنانش به دشمنان ملت ايران گفت: شما با اين مردم طرف هستيد. تصور مي‌كنيد كه با نشست و برخاست و هياهو مي‌توانيد عزت ملت ايران را زير سوال بريد و ذلت را به آنها تحميل كنيد. بدانيد اين ملت از شعار امام عزيز خود، امام حسين(ع) پيروي مي‌كند و يك شعار بيشتر ندارد و آن "هيهات منا الذله و هيهات منا الذله" است.

رييس جمهور در ادامه با اشاره به توانمندي‌هاي اين شهرستان اظهار داشت: من اميد دارم كه جوانان امروز پل‌دختر همان‌طور كه نسل قبل آن با دست خالي و با اتكا به ايمان در مقابل دشمنان ايستادند و توي دهن دشمن متجاوز زدند، آستين‌ها را بالا بزنند و ان‌شاءالله پل‌دختر به لحاظ صنعتي به نحوي ساخته شود كه الگو و نمونه براي ايران اسلامي باشد.

رييس جمهور در پايان با بيان اين‌كه صدايش گرفته و نمي‌تواند چندان سخنراني كند، گفت: فقط براي عرض ارادت خدمت شما رسيدم.

رييس‌جمهور چهارشنبه‌شب نيز در جمع فرهيختگان استان لرستان‏، حضور پيدا كرد.

به گزارش ايسنا‏، محمود احمدي‌نژاد با اشاره به رسالت سنگين ملت ايران يعني ساختن جامعه‌ي نمونه‌ي اسلامي اظهار داشت: ما امروز موظف هستيم با اقدامات عالمانه و شجاعانه، كشور ايران را به سمت پيشرفت سوق دهيم. امروز ساختن ايران اسلامي و خودكفايي آن‏ وظيفه‌ي سنگيني است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه براي تحقق اين امر همگي بايد همدلي و وحدت داشته باشيم، چنددستگي را مخل پيشرفت كشور و باعث هدر رفتن تمامي استعداد‌ها خواند و ادامه داد: امروز دست‌هايي هستند كه به صورت پنهان و آشكار مي‌خواهند بين ملت ايران در مناطق مختلف تفرقه ايجاد كنند؛ در حالي كه ما هر چقدر وحدت و رافت خود را گسترش دهيم، دشمنان از گذشته مايوس‌تر مي‌شوند.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه يكي از موارد اجراي عدالت، عزل و نصب‌هاست تاكيد كرد كه در انتخاب مديران بايد انسان‌هايي كه داراي شايستگي هستند در پست‌ها قرار گيرند.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين‌كه حزب‌گرايي و دسيسه‌بازي سهم مهلكي براي پيشرفت كشور است، گفت: ما معتقديم بايد در كنار هم نشست و با صحبت و همدلي امور را پيش برد.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه بايد براي پيشرفت كشور از تمامي ظرفيت‌هاي بالقوه‌ و بالفعل استفاده كرد، گفت: در گروه مديران، كساني كه هدفشان غير از خدمت به مردم است، هم در دنيا و هم در آخرت ضرر مي‌بينند. آنها جزء حكومت و مديران دولت نهم محسوب نمي‌شوند.

رييس‌جمهور هم‌چنين با اشاره به اين‌كه در راه پيشرفت‏ و تحقق عدالت‏ گاهي با كج‌روي، بدفهمي و مقاومت روبه‌رو مي‌شويم اظهار داشت: البته چاره‌اي جز ايستادگي نداريم.

احمدي‌نژاد هم‌چنين تصريح كرد كه براي تحقق عدالت و پيشرفت امور بايد خواست و نظارت مردم را نيز در نظر گرفت، چون نظارت مردم باعث تضمين سلامت و كارآمدي سيستم اداري مي‌شود.

رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به مسائل جهاني پيش روي ملت ايران، با بيان اين‌كه در داخل كشور ملزم و نيازمند دستيابي به فنون پيشرفته هستيم و فن‌آوري هسته‌اي جزء بالاترين فن‌آوري‌هاست، اظهار داشت: كشورهايي كه از اين فن‌آوري استفاده مي‌كنند به لحاظ اثرگذاري در معادلات جهاني جزء موثر‌ترين‌ها هستند. ما در حال حاضر مراحل آزمايش توليد سوخت هسته‌اي را پشت سر گذاشته‌ايم و اين توفيق بزرگي براي ملت و دولت ايران است. برخي از كشور‌ها كه در طول اين 27 سال با صرف ميليارد‌ها دلار عليه ايران تبليغ كرده‌ و گفته‌اند ايران پيشرفت نمي‌كند، الان عصباني هستند. آن‌ها يكباره متوجه شدند كه ملت ما به بالاترين سطوح ممكن دست يافته و از اين بابت عصباني هستند، چون تبليغاتشان به شدت آسيب ديده و توجه دنيا به اسلام و جمهوري اسلامي صد‌ها برابر شده و گويي جمهوري اسلامي الگويي براي كشورهاست.

رييس‌جمهور اظهار داشت: كساني كه از دموكراسي‏‍، حقوق بشر و مساوات دم مي‌زنند، نمي‌خواهند ملت ايران به حقوق خود دست پيدا كند. به همين دليل دور دنيا راه افتاده‌اند و قرارداد‌هاي چند ميلياردي هسته‌اي امضاء مي‌كنند، بدون اين‌كه آژانس در جريان باشد و بازرسان آژانس يك روز نيز از فعاليت آنها بازديد نكرده‌اند. چقدر اين امر خنده‌دار و مضحك است. كشورهايي هستند كه سلاح‌هاي هسته‌اي ساخته و آزمايش كرده‌اند؛ ولي باز هم ملت ايران را تهديد مي‌كنند. معاهده‌ي منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي را امضاء نكرده‌اند ولي مي‌نشينند و در مورد ملت ايران و ديگر كشور‌ها تصميم‌گيري مي‌كنند. آنها دور هم مي‌نشينند، تصميمي مي‌گيرند و بعد خود را تشويق مي‌كنند و هورا مي‌كشند. آنها هنوز فكر مي‌كنند كه بشريت در زمان قرون وسطي است و هر كاري را مي‌توانند بكنند.

وي با اشاره به فلسفه‌ي وجود سازمان‌هاي بين‌المللي ادامه داد: من حتي در سازمان ملل به آقاي كوفي عنان گفتم كه فلسفه‌ي وجود چنين سازمان هايي چيست‏؟‌ مگر نه اين‌كه شما براي جلوگيري از زورگويي و تهديد به وجود آمده‌ايد و مگر نه اين‌كه وظيفه داريد از حقوق ملت‌ها دفاع كنيد؟ اين سازمان‌ها در برابر حق ملت‌ها استدلال مي‌كنند كه حق با شماست، ولي كوتاه بياييد. مگر اين صحبت اصل فلسفه‌ي وجودي شما را زير سوال نمي‌برد؟ شما به جاي اين‌كه به قلدر‌ها بگوييد سر جاي خود بنشينند، به كشور‌هاي صاحب حق مي‌گوييد كه صحبت نكنند و كوتاه بيايند.

رييس‌جمهور گفت: آنها خود مي‌دانند كه قادر نيستند كوچك‌ترين ضربه‌اي به ملت ايران بزنند، چون نيازمند ملت ايران هستند. آنها از اين كار به مراتب بيشتر ضرر مي‌كنند و بيش از آن‌چه اعلام مي‌شود، آسيب‌پذير هستند.

وي گفت: بعضي از كشور‌ها در سايه‌ي سازمان‌هاي بين‌المللي براي خود نقاب ايجاد كردند و مي‌خواهند اعتبار پيدا كنند‏. ما بارها اعلام كرده‌ايم كه به دنبال صلح و آرامش بر پايه‌ي معنويت هستيم و در طول اين 27 سال كوچك‌ترين تجاوزي به حقوق ملت‌ها نكرده‌ايم. ملت ايران‏، ملت مظلومي است.

وي خطاب به قدرت‌ها گفت: شما طي اين 27 سال به ملت ايران ظلم كرديد و ملت ما مظلوم است، اما هيچ‌گاه به ديگران تعدي نكرده و به ديگران نيز اجازه نخواهد داد كه به او زور بگويند؛ حتي اگر زورگويان قلدران بين‌المللي باشند.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنراني خود گفت: من براي بشريت متاسف هستيم، چون يك سري موجود پيدا شده كه نه قانون مي‌فهمند و نه اخلاق و ملت‌ها چاره‌اي جز ايستادگي در برابر آنها ندارند. بدانيد كه آنها مي‌دانند و يقين دارند كه با فشار‌هاي سياسي از بيرون نمي‌توانند كاري بكنند. آنها به تعدادي از عناصرشان در داخل كشور دل خوش كرده‌اند. اين عناصر به دنبال بازي سياسي در كشور‌هستند و ما از اين فعاليت‌ها خبر داريم. آنها پشت جبهه‌ها در داخل كشور صف كشيده‌اند‏، در حالي كه در اشتباه هستند و ملت ما دست آنها را خوانده است.

احمدي‌نژاد در ادامه با بيان اين‌كه موج دومي از انقلاب اسلامي فرا رسيده كه بسيار فراتر و عميق‌تر از موج 27 سال پيش است، اظهار داشت: امروز در تمام دنيا و جهان از ايران اسلامي‏، انقلاب، و اسلام سخن است . آنها هم از دست ما ناراحت و عصباني هستند.

محمود احمدي‌نژاد در پايان سخنان خود به مساله‌ي ايثارگران و مشكلات پيش روي آنها اشاره كرد و گفت: كساني كه براي ايثارگران قيافه مي‌گيرند و در مورد آنها صحبت‌هاي ناروايي مي‌كنند، سخت در اشتباه هستند. آنها در دولت نهم جايگاهي ندارند و اگر پست و مقامي اشغال كرده‌اند افراد متخاصم و اشغالگري هستند.

به گزارش خبرنگارايسنا رييس‌جمهور پنجشنبه‌شب خرم آباد را به قصد تهران ترك كرد.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۱۹ اسفند ۱۳۸۴ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8412-12067
  • خبرنگار : 71038