/با نوروز 85/ مشکلات سال گذشته‌ي مسافران نوروزي در استان فارس برطرف مي‌شود

معاون امور گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري فارس گفت: اين سازمان برپايه نظرسنجي از مهمانان طي چهار سال گذشته در صدد رفع مشکلات مطروحه از سوي آنها برآمده است و مرتفع نمودن اين مشکلات را در دستور کار خود قرار داده است. عليرضا دژبد درگفت‌وگو باخبرنگارايسنا با تاکيد بر ضرورت همکاري همه دستگاههاي اجرايي ذيربط براي حل مشکلاتي که مهمانان نوروزي در سفر به استان با آن مواجه مي شوند،کمبود پارکينگ و سرويس بهداشتي مناسب، عدم وجود تابلوهاي راهنما از خيابان هاي فرعي به خياباهاي اصلي، عدم وجود نقدينگي در عابر بانک ها و تعطيل بودن شرکت هاي ارائه دهنده خدمات بيمه خودرو در ايام نوروز و ... را از جمله مشكلاتي بيان کرد که ميهمانان نوروزي در نظرسنجي هاي ساليان گذشته به آنها اشاره نموده‌اند. وي افزود:به منظور آگاهي بيشتر براي استقبال از مسافران نوروزي جلسات هماهنگي ستاد تسهيلات نوروزي يک ماه زودتر از سال گذشته و از اول دي ماه تشکيل شد. معاون سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري فارس با اشاره به اينکه مشکلات مربوط به بانک و بيمه در ايام تعطيلات نوروز در حال پيگيري است گفت: شهرداري شيراز نسبت به ايجاد 16 سرويس بهداشتي ثابت و 10 سرويس بهداشتي سيار در نقاط مختلف شهر اقدام نموده است همچنين 3 کمپ با ظرفيت 3 هزار چادر براي مهمانان نوروزي امسال پيش بيني و پارکينگ هاي مناسبي در مجاورت اماکن گردشگري و بازارهاي گردش پذير ايجاد شده است. وي در ادامه افزود: امسال در ادامه فعاليت‌هاي سال‌هاي قبل نسبت به ساماندهي تابلوهاي جاده‌اي و تابلوهاي راهنمايي گردشگري اقدام گرديده است و با توجه به اينکه اين طرح در سال جاري توسط سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري فارس گسترش يافته، تمام محورهاي استان به اين تابلوها مجهز شده‌اند. دژبد،به احداث 12 دفتر ثابت اطلاع رساني گردشگري در سطح استان اشاره کرد و گفت: 28 دفتر اطلاع رساني گردشگري نيز به طور موقت در ميادي ورودي استان و در مجاورت اماکن تاريخي در ايام نوروز مستقر خواهد بود. انتهاي پيام
  • شنبه/ ۲۰ اسفند ۱۳۸۴ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8412-07420
  • خبرنگار :