حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ضمن تسليت فاجعه حرم امامان(ع)؛ يك هفته در كشور عزاي عمومي اعلام كردند *از هر عملي كه به دشمني برادران مسلمان مي‌انجامد جدا پرهيز كنيد*

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي با صدور پيامي ضمن تسليت حادثه‌ي فاجعه‌بار هتك حرمت حرم مطهر حضرت امام هادي عليه‌السلام و حضرت امام حسن عسگري عليه‌السلام، يك هفته در كشور عزاي عمومي اعلام كردند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) متن پيام ولي امر مسلمين به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

انا لله و انا اليه راجعون

دست تبهكار و به خون آلوده‌ي جنايتكاران سيه‌دل، امروز فاجعه‌اي بزرگ آفريد و در تجاوز به حريم مقدسات ديني، مرتكب گناهي ديگر شد.

حرم مطهر حضرت امام هادي و حضرت امام عسگري عليهماالسلام مورد اهانت و تخريب قرار گرفت و داغي سنگين بر دل شيعيان و همه‌ي مسلمانان ارادتمند به اهل بيت عليهم‌السلام نهاد. اين جنايت كه احتمالا عوامل اجرايي آن از متعصبان متحجر و مزدوران بدبخت و غافل انتخاب شده‌اند، بي‌شك به وسيله‌ي تصميم‌گيراني توطئه‌گر و با نيات خبيث شيطاني طراحي شده است. اين يك جنايت سياسي است و سررشته‌ي آن را بايد در سازمان‌هاي اطلاعاتي اشغالگران عراق و صهيونيست‌ها جست‌وجو كرد. قدرت‌هاي سلطه‌گر كه اوضاع سياسي و اجتماعي عراق را با هدف‌هاي سيطره‌جويانه‌ي خود در تضاد مي‌بينند، نقشه‌هاي شومي در سر مي‌پرورانند كه تشديد ناامني و ايجاد اختلاف‌هاي مذهبي از جمله‌ي آن‌هاست.

جنايت امروز در سامراء، برگ ديگري بر پرونده‌ي سيه كاري‌هاي اشغالگران عراق افزود. حرم مطهر حضرات عسكريين عليهماالسلام بار ديگر به همت عاشقانه‌ي ارادتمندان اهل بيت عليهم‌السلام، با شكوه‌تر از گذشته قامت خواهد افراشت ان‌شاءالله. ولي اين جنايت بر پيشاني دشمنان اسلام و مسلمين لكه‌ي سياه ديگري ثبت كرد كه تا مدت‌هاي مديد پاك نخواهد شد.

اينجانب ضمن تسليت به ساحت پيامبر مكرم اسلام صلي الله عليه و آله و به پيشگاه حضرت بقيه الله ارواحنا فداه، به خاطر اين حادثه‌ي فاجعه‌بار، به عموم شيعيان در سراسر جهان و به همه‌ي مسلمانان غيور و آگاه و ارادتمندان به خاندان مطهر رسول خدا عليه و عليهم السلام، تسليت عرض مي‌كنم و يك هفته در كشور عزاي عمومي اعلام مي‌نمايم. لازم مي‌دانم موكداً از مردم عزادار در ايران و عراق و ساير نقاط جهان درخواست كنم كه از هرگونه عملي كه به تعارض و دشمني برادران مسلمان مي‌انجامد جدا پرهيز كنند. يقيناً دست‌هايي در كار است كه شيعيان را به تعرض به مساجد و مكان‌هاي مورد احترام اهل سنت وادار كند. هرگونه اقدامي در اين جهت كمك به مقاصد دشمنان اسلام و دشمنان ملت‌هاي مسلمان و شرعا حرام است.

والسلام علي عبادالله الصالحين

سيد علي خامنه‌اي

3 / اسفند ماه / 1384

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۳ اسفند ۱۳۸۴ / ۱۸:۱۹
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8412-02291
  • خبرنگار :