/سواد رسانه‌يي/ دكتراعظم راودراد: شهروندان يك جامعه با سواد رسانه‌يي اطلاعات مورد نياز‌شان را به سرعت انتخاب مي‌كنند

در دنياي امروز ديگر حروف الفبا مبناي سواد نيست، بلكه توانايي درك پيام‌هاي رسانه‌يي عاملي براي سنجش سواد محسوب مي‌شود. دكتر«اعظم راود راد» عضو هيات علمي دانشكده‌ي‌ ارتباطات دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس رسانه‌ي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با ذكر مطلب فوق اظهار داشت: هر چه درك شهروندان يك جامعه در بهره‌گيري از پيام‌هاي رسانه‌يي افزايش يابد به همان ميزان افراد آن جامعه از سطح سواد بيشتري برخوردارند. به عقيده‌ي وي در عصري كه با انفجار اطلاعات مواجه هستيم، گزينش پيام‌ها كارآساني نيست. از اين رو مجهز بودن به سوادي موسوم به سواد رسانه‌يي سبب مي‌شود شهروندان يك جامعه پيام‌ها و اطلاعات مورد نياز خود را به سرعت از حجم انبوه اطلاعات انتخاب كنند. اين مدرس ارتباطات، با اشاره به اين كه سواد رسانه‌يي توانا‌يي استفاده از رسانه‌ها به ويژه تكنولوژي‌هاي نوين اطلاعات و ارتباطات در جهت دريافت اطلاعات مورد نياز است، تصريح كرد: امروز اكثر جوامع برنامه‌هايي را در جهت رشد و توسعه‌ي سواد رسانه‌يي براي بهره‌گيري بهتر شهروندان از تكنولوژي‌ها‌ي جديد در نظر گرفته‌اند، از اين رو در كشور ما نيز بايد آموزش و توسعه‌ي سواد رسانه‌اي بيش از گذشته مورد توجه قرار گيرد. انتهاي پيام
  • جمعه/ ۱۴ بهمن ۱۳۸۴ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8411-08264
  • خبرنگار :