وارد كننده نوشابه‌هاي تاريخ گذشته خارجي در تهران دستگير شد

رييس اداره مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي تهران خبر داد: يك وارد كننده آبميوه‌هاي خارجي كه با انقضاي جعل تاريخ توليد و مصرف بيش از 30 هزار قوطي و شيشه انواع نوشابه‌هاي فاسد را در مغازه‌هاي سطح شهر تهران توزيع كرده بود، دستگير شد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، سرهنگ قاسمي در خصوص اين پرونده اظهار كرد: اوايل ديماه سال جاري، ماموران اداره مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي تهران از دپو و توزيع مقاديري آبميوه‌هاي خارجي قاچاق و تاريخ گذشته مطلع شدند و از آنجايي كه اصلي‌ترين مصرف كنندگان اين مواد كودكان و نوجوانان بودند پليس با اين حساسيت بلافاصله وارد عمل شد.

بدين ترتيب با آغاز تحقيقات پليسي، ماموران توانستند طي مدت 5 روز كار فني و اطلاعاتي ردپاي دو تن از متهمان اين پرونده كه دو كارگر بودند را كشف و محل اختفاي آبميوه‌هاي فاسد را در انباري واقع در شمال تهران «ميدان نيلوفر» شناسايي و متهمان را دستگير كنند.

پليس در مرحله بعدي با اخذ مجوز قضايي وارد عمل شده و از انبار مذكور و ساير مغازه‌هاي سطح شهر تهران كه اين محصولات را به فروش مي‌رساندند بيش از 30 هزار قوطي، شيشه آبميوه با مارك ميزو و فروتو و نوشابه انرژي‌زا به نام «ديناميك» و كنسروهاي قارچ «فارمركينگ» را كشف و توقيف كردند.

بر اين اساس با شناسايي و دستگيري متهم اصلي اين پرونده، وي معترف شد: از آنجايي كه اين آبميوه‌ها پس از ورود از كشور عربستان به ايران به فروش رسيدند، دو كارگر را پس از استخدام وادار كردم با محو و پاك كردن تاريخ‌هاي حك شده كه يكسال پيش به انقضاء رسيده بود اقدام به چسباندن ليبل‌هاي تاريخ‌هاي جديد جعلي كرده و سپس به فروشگاههاي مواد غذايي عرضه كنند.

به گزارش ايسنا، بررسي‌هاي به عمل آمده‌ از سوي معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نشان داد: تمامي آبميوه‌هاي مكشوفه و نوشابه‌هاي انرژي‌زا كه توسط ماموران توقيف شدند غيرقابل مصرف بوده‌اند.

همچنين سرهنگ قاسمي با اعلام اين كه تمامي كالاهاي خوراكي مشكوفه فاقد مجوز ورود به كشور بوده و تاريخ توليد، انقضاء و سري ساخت آن جعلي بوده است، از مصرف كنندگان خواست كه با هوشياري و بررسي تاريخ‌هاي مندرج بر روي مواد غذايي از صحت و سقم آن اطمينان پيدا كرده و سپس اين مواد را مصرف كنند.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۱۲ دی ۱۳۸۴ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8410-06796
  • خبرنگار :