سكه‌هاي زير خاكي عهد عتيق در جريان معامله 50 ميليون توماني تقلبي از آب در آمد

مأموران عمليات ويژه پليس آگاهي استان تهران موفق شدند، فروشنده 17سكه تقلبي زير خاكي عهد عتيق را در جريان معامله 50 ميليون توماني شناسايي و دستگير كنند.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، سرهنگ حسين خيراللهي، فرمانده عمليات ويژه پليس آگاهي استان تهران، نحوه دستگيري اين متهم را چنين بازگو كرد: مرد 35 ساله‌اي با مراجعه به مغازه‌هاي صرافي واقع در كرج به منظور نشان دادن سكه‌ طلايي مربوط به عهد عتيق كه نشانه‌هاي اصل بودن آن از سوي طلافروشان تأييد شده بود، ادعا كرد كه قصد فروش 18 سكه طلاي عهد عتيق متعلق به حفاري در «شوش» را دارد و بدين ترتيب معامله‌گران را در جريان وجود اين سكه‌ها قرار داد.

در پي طرح اين موضوع، دو خريدار به نام‌هاي «عليرضا» و «صادق» طي قراري با «علي ــ ج»، دارنده سكه‌هاي زير خاكي گذاشتند، يكي از سكه‌ها را مورد بررسي قرار داده و پس از تأييد اصل بودن آن، تمايل خود را جهت خريد 18 سكه زير خاكي در ازاي پرداخت 50 ميليون تومان اعلام كردند.

اما در اين ميان، پليس با دريافت اخباري مبني بر مراجعه فردي به صرافي‌هاي كرج جهت فروش سكه‌هاي طلاي عهد عتيق وارد عمل شده و به رديابي سرنخ‌هاي باقي مانده متهمان پرداخت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، بدنبال رديابي سرنخ‌ها، مأموران موفق شدند با پيدا كردن سرنخ‌هايي از يك دستگاه خودرو سمند، خريداران سكه‌ها و دريافت مشخصات آن، ردپاي متهمان را در يكي از خيابان‌هاي كرج شناسايي كنند.

با متوقف كردن خودرو و بازرسي از آن، تعداد 18 سكه طلا كه زير صندلي راننده جاسازي شده بودند در حالي كشف شد كه سه متهم اين پرونده به همراه فردي به نام «محمود ــ ط» دستگير شدند اما حين انتقال متهمان براي انجام بازجويي، «محمود» متواري شد.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين پرونده، كارشناسان ميراث فرهنگي با بررسي سكه‌ها پي به تقلبي بودن 17 سكه طلاي عهد عتيق بردند، اين در حالي بود كه تنها يك سكه از مجموع سكه‌هاي زير خاكي اصل بود.

بدين ترتيب در تحقيقات پليسي، «علي ــ ج» متهم به فروش سكه طلاي عهد عتيق و ارايه سكه‌هاي تقلبي اعتراف كرد كه يكي از خويشاوندانش به نام «محمود» سكه طلاي اصلي را در حفاري‌هاي «شوش» كشف كرده و به همراه وي، نقشه ساخت سكه‌هاي تقلبي به قصد كلاهبرداري از علاقمندان به خريد اين نوع سكه‌ها را طراحي كرده است.

بدين ترتيب در پي اين اعترافات، اين متهم به همراه دو خريدار با صدور قرار از سوي قاضي روانه زندان شدند و تحقيقات كارآگاهان اداره آگاهي كرج جهت دستگيري متهم ديگر اين پرونده ادامه دارد.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۲ دی ۱۳۸۴ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8410-00293
  • خبرنگار :