* نقش سفارتخانهها در توسعه توريسم* عضو شوراي عالي ميراث فرهنگي و گردشگري: نقش رايزنان فرهنگي در جذب سرمايهگذاران خارجي صنعت توريسم اصلي انكارناپذير است
عضو شوراي عالي ميراث فرهنگي وگردشگري معتقد است: اساس صنعت گردشگري در جهان را شناخت و آگاهي تشكيل ميدهد، در اين ميان نقش سفارتخانهي داخلي و خارجي كشورمان در تبيين صحيح دقيق اين شناخت به گردشگران ضروريتر است . خسرو ايرانپوردر گفتوگو با خبرنگار ايسنا ضمن بيان اين مطلب افزود: با توجه به روابط ايران با كشورهاي مختلف منطقهاي و اروپايي آفريقايي ميتوان گفت كه سفارتخانهها پايگاههاي اين تعامل و روابط هستند. وي ادامه داد: جهان امروز به گونهاي است كه در تعاريف روابط بين دول و كشورهاي مختلف مقاصد تركيبي در زمينههاي مختلف اقتصادي، سياسي، فرهنگي و ... بيش از پيش مورد توجه واقع شده و در واقع هر يك از كشورها و دولتها متناسب با اين روابط ، اقداماتي حمايت آميز را براي يكديگر طرح ريزي و اجرايي ميكنند. ايرانپور خاطرنشان كرد: فعاليت سفارتخانههاي كشورمان به ويژه در حوزهي كشورهاي منطقهاي، با توجه به رشد روز افزون گردشگري در منطقهي خاورميانه به شدت قابل توجه و ضرروي است. وي تاكيد كرد: كشورهاي منطقهي خاورميانه در سالهاي اخير در نظر تبادلات توريستي رشد بي سابقهاي داشته است كه استفاده از همين ظرفيت بالا ميتواند در خصوص اين تبادلات در اروپا، آفريقا و در سطح كلي جهان رخ دهد. اين عضو شوراي عالي ميراث فرهنگي وگردشگري نقش سفارتخانهها را در جذب توريست و حمايت سرمايهگذاران را مهم دانست و گفت: فعاليت سفارتخانه بايد در بخشهاي مختلفي چون آموزش ، تبادل تجربيات كشورهاي مختلف در علم توريسم و ديگر بخشهاي صنعت گردشگري بيشتر شود. ايرانپور با بيان اين كه هرگونه فعاليت برون مرزي در صنعت گردشگري با حضور سفارتخانهها صورت بگيرد تاكيد كرد: هرگونه تفاهمنامه و يا تبادل موافقتنامه با حضور سفراي كشورمان در كشورهاي خارجي صورت ميگيرد كه اين امر نشان از اهميت سفارتخانه در صنعت گردشگري دارد. ايرانپور با اشاره به وجود رايزنهاي مختلف اقتصادي، فرهنگي و... در ساختار سفارتخانههاي كشورمان تصريح كرد: فعاليت رايزنهاي فرهنگي و اقتصادي در بازاريابي تبليغات و جذب سرمايهگذاران خارجي در صنعت گردشگري اصلي انكار نشدني است كه بايد بيشتر مورد توجه مسوولان قرار بگيرد. انتهاي پيام