عضو كميسيون فرهنگي مجلس: محورهاي گردشگري در ايران ساماندهي نشده است زيرساخت‌هاي مناسب مرتبط با گردشگري در كشور وجود ندارد

عضو هيات‌رييسه كميسيون فرهنگي مجلس معتقد است: همكاري وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌ها با سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مي‌تواند در جذب توريست بسيار موثر باشد.

غلامرضا ميرزايي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، برگزاري برنامه‌هاي هدفمند و منسجم براي معرفي جاذبه‌هاي گردشگري را تاثيرگذار دانست و گفت: متاسفانه ما گرفتار پول نفت هستيم و از امكانات ديگر خود غافل شده‌ايم. در حالي كه گردشگري ما مي‌تواند حرف اول اقتصادي را بزند و اگر مورد توجه جدي قرار گيرد مي‌تواند جاي نفت را پر كند.

وي با بيان اين كه سفارتخانه‌ها مي‌توانند فضاي مناسب در اين راستا ايجاد كرده و روابط بين دستگاه‌هاي متولي گردشگري را منعطف‌تر كند، تصريح كرد: دليل بي‌تحركي سفارتخانه‌ها در بخش گردشگري و معرفي جاذبه‌هاي ايران، نبود فضاسازي مناسب در داخل كشور است.

نماينده بروجن ادامه داد: متاسفانه زيرساخت‌هاي مناسب مرتبط با گردشگري در كشور وجود ندارد، زيرا وقتي گردشگر وارد يك منطقه‌ي توريستي مي‌شود مي‌خواهد دقيقا مناطق را شناخته و جاذبه‌هاي اصلي به وي معرفي شود تا آنها را بررسي كند.

ميرزايي ابراز داشت: محورهاي گردشگري در ايران ساماندهي نشده است، در صورتي كه براي يك توريست خارجي بايد تعريف شده باشد.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اين‌كه ما در دنيا مي‌توانيم جزو اولين كشورهايي باشيم كه از اين صنعت استفاده كنيم، گفت: براي فضاسازي و روابط و تعامل ضعف قانون‌گذاري نداريم، اما در عين حال هرگاه كه دستگاه‌هاي اجرايي احساس كنند نياز به مجلس است حتما كميسيون فرهنگي با تمام توان به آنها كمك خواهد كرد.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۲۸ آبان ۱۳۸۴ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8408-11730
  • خبرنگار :