سازمان ملل با انتشار گزارشي اعلام كرد: E-Tourism ميتواند براي كشورهاي در حال توسعه تسهيلات بخش تورسيم را فراهم كند
سازمان ملل در جديدترين گزارش خود اعلام كرد كه گردشگري الكتروينك (E-Tourism) ميتواند به كشورهاي در حال توسعه كمك كند كه در منزل از مزايا و تسهيلات بخش تورسيم بهرهمند شوند، اما در حين حال دسترسي و فراهم كردن سيستمهاي اينترنتي كه امكان برنامهريزي، از رو كردن و پرداخت هزينهها را بوجود آورد، يك چالش مهم و دشوار براي بسياري از كشورهاي فقير است. به گزارش ايسنا در گزارش اقتصاد اطلاعاتي 2005 كه از سوي كنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل منتشر شد ضمن ارايه مطلب فوق آمده است كه مزايا و تسهيلات گردشگري اغلب در كشورهاي فقير جهان وجود ندارد و تنها به شركتهاي مسافرتي بزرگ، هتلهاي زنجيرهاي و ارايه كنندگان خدمات رزرو كردن و حمل و نقل در ايالات متحده و اروپا باز ميگردد كه مسوول سازماندهي و برنامهريزي بيشترين برنامههاي تعطيلات خارجي هستند. اين گزارش ميافزايد: انترنت اين فرصت را ايجاد ميكند كه اين الگو تغيير كند. چالشي كه اين گزارش به آن اشاره ميكند تشخيص و درك خدمات گردشگري و آماده سازي وب سايتهاي ارتباطي مطلبو است تا به مالكان هتلها، بانكها و شركتهاي مسافرتي داخلي اجازه دهد تا مجموعهي كاملي از خدمات و سرويسهاي لازم براي گردشگري را جهت مرتب كردن سفرهايشان از جمله رزرو كردن، پروازهاي هواپيمايي، تبادلات پول رايج و نيز پرداخت هزينهها ارايه كنند. در اين راستا اين تسهيلات را ميتوان در منازل دريافت كرده و به رشد مشاغل و توسعه اتقصادي نيز كمك كرد. براساس اين گزارش در حال حاضر كشورهاي در حال توسعه در حدود 35 درصد از مسافران بينالمللي را هر ساله جذب ميكنند، اما نميتوانند مزاياي گردشگري خود را افزايش دهند. چرا كه اكثر سفرها از طريق شركتهاي فعال در كشورهاي ثروتمند برنامهريزي، از رو و نيز سرمايه گذاري ميشوند. در گزارش سازمان ملل هم چنين تاكيد شده است كه كشورهاي در حال توسعه نيز نياز دارند كه نحوه سرمايه گذاري بر روي فعاليتهاي منحصر به فرد گردشگري را براي كسب مزاياي كه امروزه شامل حال ارايه كنندگان خارجي خدمات توريستي ميشود، بياموزند. انتهاي پيام