مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري خراسان شمالي: گردشگري يك صنعت به گستردگي كل جهان است گردشگري صنعتي ارزآور است نه ارز بر

مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري خراسان شمالي گفت: ميراث فرهنگي هويت ماست و آثار ملموس و غيرملموس ومعنوي عاقد ارتباط ما با نسل گذشته و آينده است . لذا هر شهر كه داري ابنيه‌ي تاريخي محكم و استواري باشد و داراي هويت تاريخي باشد خيلي ازمسائل اجتماعي آن حل و فصل مي‌شود.

فغاني در گفت وگويي با ايسنا اظهار داشت: گردشگري يك صنعت به گستردگي كل جهان است كه هر كشوري با توجه به نياز خود از اين صنعت بهره مي‌برد از قبيل اشتغال اقتصادي ، اجتماعي و ...

وي  افزود: هر نقطه و كشروي كه تعداد توريست بيشتري دارد ضريب امنيتي آن بالاتر است وصنعت گردشگري موجب صلح جهاني خواهد شد .

فغاني تصريح كرد: گردشگري صنعت ارز آوري است نه ارز بر ، يك صنعت پول ساز است كه مشكل اقتصاد و اشتغال كشور حل مي‌شود، دو سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در داخل كشور ادغام شده‌اند  كه اگر شناخت روي اين دو بخش داشته باشيم، اين حوزه‌ها حركات بستري را خواهند داشت.

وي در خصوص جايگاه گردشگري استان در كل كشور بيان داشت: تاكنون در سطح كشور اتفاق نيفتاده است كه رتبه‌اي به جهانگردي داده باشند يا طبقه بندي شده باشد ولي خراسان شمالي با توجه به شرايط مختلف و اقوام مختلفي كه درآن هستند به ويژه وضعيت توريستي منطقه جايگاه ويژه‌اي دارد و از قابليت‌هاي ويژه‌اي برخوردار است .

اين مقام مسوول گفت: وجود اقوا مختلف در استان و اينكه در مسير تردد ويژه‌اي قرارداد ، موقعيت خوش آب و هوايي، منطقه كوهستاني ، وجود دشت‌ها و... از امتيازات استان است كه به صورت بالقوه وجوددارد و بايد با هماهنگي به صورت بالفعل درآيد .

وي در خصوص بازگشايي جاده بجنورد به گرگان كه در اثر سيل مسدود شده است خاطر نشان كرد: موقعيت جاده‌اي بين ما و استان گلستان از شرايط بسيار استراتژيك ، استان است كه متاسفانه اين سيل‌هاي اخير باعث شده كه هم از لحاظ اقتصادي و هم گردشگري مشكلاتي را به وجود آورد، البته ما يكي از تلاش كنندگان و توصيه كنندگان درخصوص بازگشايي اين جاده هستيم كه به نحو معقول مشكلات را رفع كنيم.

فغاني اظهار داشت: در آينده‌ي نزديك در همه‌ي شهرهاي مركزي استان موزه مردم شناسي پايه ريزي مي‌شود كه مقدمات اين كار فراهم شده كه بخشي در امسال و بخشي در سال آينده تاسيس خواهد شد.

وي با اشاره به برپايي نمايشگاه صنايع دستي و گردشگري در لندن گفت: با توجه به اينكه سوار كاري به عنوان فرهنگ اصيل ايراني مطرح است، دراين خصوص ايران با اسب اصيل‌ترين خراسان شمالي در اين نمايشگاه حضور خواهد داشت. 

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۶ مهر ۱۳۸۴ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8407-02819
  • خبرنگار :