/تريبون آزاد دانشجويي/ دبير انجمن اسلامي صنعتي شريف: ـ برقراري ارتباط با بدنه، هدف جنبش دانشجويي باشد ـ تحكيم از ادامه‌ي كارهاي صرفا سياسي خودداري كند

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف با بيان اين كه «جنبش دانشجويي در سال‌هاي آتي بايد دو رويكرد را مدنظر قرار دهد» افزود: اولين رويكرد جنبش دانشجويي و به ويژه دفتر تحكيم وحدت به عنوان مركزيت جنبش دانشجويي، پرداختن به مشكلات و خواست اصلي دانشجويان است.

« رضا بخشياني » به خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: امروز بسياري از دانشجويان در داخل دانشگاه‌ها مشكلات اساسي به‌دور از مسايل سياسي، همچون مشكلات اجتماعي و صنفي و آموزشي دارند كه متاسفانه هنوز حل شده‌اند.

بخشياني گفت: دانشجويان با ساختارمند كردن فعاليتشان در درون دانشگاه مي‌توانند ارتباط ساختاري و منطقي با دانشجويان برقرار كنند تا از نظرات و فعاليت‌ها و پتانسيلي كه در درون دانشگاه وجود دارد بتوانند به نحو احسن استفاده كنند، امري كه ما در سال‌هاي گذشته به تعبيري از دست داديم.

وي افزود: فعاليت‌هاي انجمن‌هاي اسلامي به علت اين‌كه صرفا به حوزه‌ي سياسي محدود شد به تعبيري به يك لايه‌ي سطحي سياسي رسيد كه در نتيجه بسياري از دانشجويان از آن زده شدند. از جمله هدف‌هاي جنبش دانشجويي بايد بازگشت دوباره به دانشگاه و سعي در برقراري ارتباط منظم با بدنه‌ي دانشجويي باشد.

بخشياني رويكرد ديگر انجمن‌هاي اسلامي را انتقال فعاليت‌هاي اين انجمن‌ها از لايه‌هاي سطحي فعاليت‌هاي سياسي به لايه‌هاي عميق‌تر فعاليت‌هاي اجتماعي دانست و گفت: مسلما جامعه‌ي امروز ما به علت مشكلات عظيم اجتماعي و اقتصادي كه دارد از جمله تورم، بي‌كاري و ... فشار فزاينده‌اي بر جامعه وارد مي‌كند. اگر جنبش دانشجويي بتواند در مورد وجود چنين مشكلاتي در جامعه نقش آگاهي‌بخشي ايفا كند، به ويژه در مورد قشر دانشجو نقش خود را به خوبي ايفا كرده است.

وي افزود: شوراي جديدي كه احتمالا در دفتر تحكيم وحدت(طيف علامه) آغاز به كار خواهد كرد سعي كند كارهاي تشكيلاتي و منظم را مدنظر قرار دهد و از ادامه‌ي كارها صرفا سياسي كه يك لايه‌ي سطحي را در جامعه مشغول به خود مي‌كند خودداري كند. مطمئنا با اين كار هم جنبش دانشجويي رونق بيشتري مي‌گيرد و هم از هزينه‌هايي كه در سال‌هاي گذشته تنها و تنها به دانشجويان تحميل شد اجتناب مي‌شود.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۲۲ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8405-09718
  • خبرنگار :