/تريبون آزاد دانشجويي/ دبيرتشكيلات انجمن اسلامي تربيت مدرس: ـ رييس جمهور زمينه‌ي نشست تحكيم در دانشگاه را فراهم كند ـ مساله‌ي گنجي با نگاهي مصلحت‌آميز حل شود

دبير تشكيلات انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تربيت مدرس اظهار داشت: سه محور مهم تحليل ما را از فضاي سياسي موجود شامل مي‌شود؛ اولين مربوط به حوزه‌ي دانشجويي و برگزاري نشست ساليانه‌ي اتحاديه‌ي انجمن‌هاي اسلامي است كه متاسفانه علي‌رغم فعاليت دوستان به ثمر نرسيده است.

« آرمين زارعيان » به خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: در حال حاضر اگر رييس‌جمهور بخواهد رويكرد مثبتي را به حوزه‌ي دانشجويي و دانشگاه نشان دهد، اولين گام مثبت و كاربردي اين است كه زمينه‌ي حضور دانشجويان و نمايندگان آنها را كه اتحاديه‌ي انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان است در دانشگاه فراهم كند. موضع انجمن‌هاي اسلامي اين است كه نشست انتخاباتي آنها در داخل دانشگاه برگزار شود و از دولت جديد انتظار داريم كه اجازه دهد اين نشست در داخل دانشگاه برگزار شود، هرچند چنان‌چه نشود قطعا ما به همراه ساير دوستان نشست را در مكاني ديگر برگزار خواهيم كرد.

وي در ادامه تصريح كرد: مساله‌ي دوم مورد توجه ما، انتخاب وزير علوم جديد است. با توجه به حساسيت دانشگاه‌ها و نقش مثبت و موثري كه دانشجويان مي‌توانند در شكستن خاموشي، سكوت و ركود حاكم در دانشگاه‌ها ايفا كنند، بايد انتخاب وزير علوم با يك دقت و وسواس بيشتري صورت بگيرد.

دبير تشكيلات انجمن اسلامي دانشگاه تربيت مدرس گفت: انتظار ما از رييس‌جمهور و نمايندگان مجلس اين است كه در انتخاب وزير علوم دقت و وسواسي به خرج دهند كه داراي سوابق فعاليت در حوزه‌ي دانشگاهي به صورت مطلوب بوده و يك نگاه علمي به جريان دانشگاهي داشته باشد، هم‌چنين رويكرد نگاه علمي به جريانات سياسي، بحث اصلاح ساختار نظام آموزش عالي را به طور جدي پي‌گيري كند و اجازه‌ي فعاليت دانشجويي را بدون سنگ‌اندازي و به طور مطلوب بدهد.

وي هم‌چنين با تاكيد بر نگاه ايران به مسايل هسته‌يي به عنوان بحث سوم مورد تحليل در فضاي سياسي موجود و نيز مساله‌ي اكبر گنجي تصريح كرد: انتظار ما اين است كه رييس‌جمهور درباره‌ي اين جريانات نگاه جدي‌تري به‌ويژه به مساله‌ي حقوق بشر داشته باشد؛ چرا اكه اين فشارهاي بين‌المللي، به ويژه در مورد جريانات هسته‌يي نشأت گرفته از بهانه‌گيري‌هايي است كه در مورد مسايل حقوق بشر در ايران اتفاق مي‌افتد.

زارعيان افزايش فشارها بر روي پرونده‌ي هسته‌يي ايران را با ماجراي زهرا كاظمي مرتبط دانست و افزود: به دنبال آن، كانادا مساله را پي‌گيري كرد و در مورد مساله‌ي اكبر گنجي نيز اين قضيه احتمالا به همان جريان متنهي خواهد شد. لذا انتظار اين است كه با يك نگاه مصلحت‌آميز و انديشمندانه به قضايا، اين مساله حل شود تا دچار فشار مضاعف بين‌المللي نشويم. اين حل مشكل اكبر گنجي به گونه‌اي باشد كه نه صدمه‌اي به اركان نظام وارد كند و هم بحث استقلال قوه‌ي قضايه حفظ شود، در عين حالي كه حقوق شهروندي اكبر گنجي محترم شمرده شود، چنان‌چه اعتقاد داريم ايشان از حداقل حق خود براي بيان مطالباتش استفاده مي‌كند، ضمن اين‌كه نگراني خود را در رابطه با اين قضايا - كه مي‌تواند به صورت مسالمت‌آميز حل شود - از افزايش فشارهاي بين‌المللي در اين رابطه ابراز مي‌داريم.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۱۹ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8405-08324
  • خبرنگار :