/تريبون آزاد دانشجويي/ عضوانجمن اسلامي دانشگاه الزهرا: ـ بستن فضاي تقريبا آزاد اجتماعي تبعات كمي ندارد ـ پرونده‌ي هسته‌يي با مساله‌ي حقوق‌بشر گره خورده

دبير سياسي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه الزهرا(س) اظهار داشت: پرونده‌ي هسته‌يي ايران با مساله‌ي حقوق بشر گره خورده و مي‌توان گفت حقوق بشر به اندازه‌ي پرونده‌ي هسته‌يي حائز اهميت شده است.

« مريم محمدي » به خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: مساله‌ي حقوق بشر و پرونده‌ي هسته‌يي ايران با يكديگر ارتباط مستقيم پيدا كرده‌اند و از نگاه اتحاديه‌ي اروپا بين وضعيت مستحكم اقتصادي و شرايط حقوق بشر ارتباط مستقيم وجود دارد و اين دو مساله را از هم جدا نمي‌دانند.

وي افزود: با توجه به تاكيدي كه دولت جديد بر ايجاد پايه‌هاي اقتصادي قوي دارد، قاعدتا بايد لوازم و مايحتاج آن را با رعايت حقوق بشر فراهم كند.

وي در ادامه با بيان اين كه «دولت جديد بر عدالت اقتصادي و هم‌چنين حذف هزينه‌هاي اضافي در شروع كار تاكيد دارد»، افزود: با توجه به اين‌كه از هشت سال گذشته تا كنون فضاي جامعه از لحاظ اجتماعي بازتر شده است و تا حدي جامعه طعم آزادي‌هاي اجتماعي را چشيده، به نظر مي‌رسد بستن اين فضاي تقريبا آزاد اجتماعي تبعات كمي نخواهد داشت و مطمئنا دولت جديد را با تنش مواجه خواهد كرد؛ زيرا كنترل اين جريان سيال هزينه‌هاي بسياري را خواهد داشت و قابل كنترل هم نيست.

محمدي در پايان گفت: براي جلوگيري از بحران و رساندن جامعه به حد ايده‌آل آن بايد به مساله‌ي حقوق بشر توجه بيشتري داشت.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۸ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8405-07721
  • خبرنگار : 71146