ده‌نمكي: احمدي‌نژاد رودربايستي را در انتخاب كابينه كنار بگذارد برخي مي‌خواهند چهره‌هاي امتحان‌پس‌داده را تحميل كنند

مديرمسوول هفته‌نامه صبح دوكوهه گفت: تصور مي‌شود استفاده از ظرفيت‌ها و مباني نظري زنان در اولويت كاري اصولگرايان باشد و حداقل با صداقت در اين قسمت برنامه ارائه دهند و در به كارگيري آنها در كابينه و دستگاه‌هاي دولتي هم با صداقت عمل كنند.

مسعود ده‌نمكي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد توصيه به پرهيز از شتاب و عجله در معرفي اعضاي كابينه نيز گفت: شايد منظور برخي از مسوولان جامعه در بحث پرهيز از شتابزدگي پرهيز از شتابزدگي در برآورده كردن مطالبات مردم است. در واقع احساس آنها اين است كه با توجه به آن كه بسترهاي بسياري از مفاسد و مشكلات در جامعه نهادينه شده و مبارزه با آن‌ها تبعات زيادي خواهد داشت، به همين دليل دولت را نصيحت مي‌كنند كه با سرعت و شتاب اين مطالبات را دنبال نكند.

وي افزود: شايد برخي نيز همان‌گونه كه مشخص شده براي سهم‌خواهي جريان و جناح‌هاي منسوب به خود با ايما و اشاره حرف‌هاي خود را مطرح مي‌كنند يعني با تعابيري مانند اين‌كه «به كار گرفتن نسل جوان در كابينه باعث فرصت‌سوزي مي‌شود» دنبال اين هستند كه همان چهره‌هاي امتحان پس داده و شناخته شده گذشته را با زبان بي زباني به دولت تحميل كنند.

ده‌نمكي گفت: مسلم اين است هيچ جريان و جناح رسمي از آقاي احمدي‌نژاد حمايت نكرده بود كه حال بخواهد از ايشان مطالبه سهم كند، لذا آن‌ها به صراحت نمي‌توانند درخواست خود را بيان كنند. ولي تصور مي‌شود در آينده آن‌ها براي رسيدن به منافع خود زبان نصيحت و حتي بعضا تهديد و كارشكني را پيش گيرند.

وي درباره پايين‌بودن سطح مديريت برخي از اعضاي معرفي شده كابينه اظهار داشت: خيلي از افرادي كه امروز از سابقه بالايي برخوردارند در زمان تصدي مسووليت‌ از افراد فعلي بسيار ضعيف‌تر بودند. آن‌ها اگر از نردبان و گرده جناح‌ها و مردم بالا‌رفتند، افراد فعلي اين‌گونه نيستند.

ده‌نمكي در مورد مشورت‌هاي صورت‌گرفته در تعيين افراد كابينه گفت: اطلاعي از رايزني‌هاي پنهاني ندارم اما آنچه مسلم است، اين است كه براي تعيين دولت از همه جريان‌ها نظرخواهي شده و هر كس بسته به نظر خود فهرست‌هايي هم ارائه داده و مشورت‌هايي در اين راستا صورت گرفته است. لذا احمدي‌نژاد بايد رودربايستي را در انتخاب كابينه كنار بگذارد. حتي در اعلام موضع و گفتن ملاك‌ها و معيار‌ها اگر صريح تر وارد عمل شود، بهتر خواهد بود.

وي ادامه داد: كساني كه تاكنون سركار بوده‌اند كمتر توانايي دارند كه با ملاك‌ها و معيار‌هاي احمدي‌نژاد بتوانند با ايشان همكاري كند.

ده نمكي با اشاره به اظهار نگراني برخي اصولگرايان از افرادي كه از آنها به عنوان اعضاي كابينه ياد مي‌شود گفت: دولت شركت‌ سهامي نيست و اولين شاخصه عضويت هر فرد در دولت بعدي پايبندي قولي و عملي به برنامه‌ها و شعارهاي احمدي‌نژاد است، نمي‌شود با كساني كه حتي در جبهه اصولگرايان هستند اما الگوي مديريتي آن‌ها تكنوكراتي است و تنها يك لعاب ارزشي به خود گرفته‌اند، كابينه را اداره و مطالبه عدالت كرد.

وي در مورد عدم حضور زنان در كابينه جديد تصريح كرد:‌ فكر مي‌كنم كساني هم كه تاكنون از زنان استفاده كرده‌اند بيشتر نقش ويتريني براي آن‌ها قائل بوده‌اند، نه نقش فكري و اساسي. يعني تنها براي اينكه ثابت كنند كه زنان نقشي در ساختار مديريتي دارند آن‌ها را به صورت ويتريني در برخي مناصب تشريفاتي به كار گرفته‌اند.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۱۵ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8405-06696
  • خبرنگار : 71291