/تريبون آزاد دانشجويي/ ـ دبير يك انجمن اسلامي: توجه به مناطق مرزي بايد افزايش يابد ـ يك عضو انجمن اسلامي: جنبش دانشجويي پتانسيلي ايجاد كند براي خيزي مجدد

دبير سياسي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي، تاكيد كرد: مهم‌ترين موضوع قابل بررسي فعلي چالش‌هاي جنبش دانشجويي و سرنوشت آن در آينده است.

«شبنم اسماعيلي‌فرد» به خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: با توجه به آينده‌ي سياسي ايران و اينكه چشم‌اندازي يكپارچه شدن حكومت و با توجه به تبعات آن در صورتي كه به چشم تهديد به آن نگاه شود جنبش دانشجويي دچار ياس و نااميدي شده و منجر به خودسانسوري مي‌شود.

اين فعال دانشجويي افزود: اگر از طرف ديگر اين موضوع را به صورت فرصت بررسي كنيم اين يكپارچگي مي‌تواند جنبش دانشجويي را آگاه كرده و كليه‌ي فراكسيون‌هايي كه مي‌توانند در حداقل‌ها به اجماع برسند و در برابر خطر مشترك كه در واقع هويت دانشجويي اين جنبش را تهديد مي‌كند مقابله كرده و نيز اختلافات را كنار بگذارند. از طرفي جنبش دانشجويي مي‌تواند اين پيوند را با بدنه و لايه‌هاي بدنه‌ي دانشجويي ترميم كرده و در واقع به بدنه‌ي دانشجويي خود بازگشت كند و توجه به طبقه‌ي پايين را كه اصلاح طلبان در آن دچار اشتباه شدند، فراموش نكنند.

وي در ادامه خاطر نشان كرد: در اين صورت مي‌توان آفات جنبش دانشجويي را رفع كرده و دوباره پتانسيلي ايجاد كنيم كه در ساليان آينده بتوانيم خيزش مجددي داشته باشيم.

همچنين دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه محقق اردبيلي بر ضرورت افزايش توجه به مناطق مرزي كشور تاكيد كرد.

«امين محمدساده» به خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: انگار مسؤولان به قضيه‌ي ناامني در برخي از مناطق بي‌اهميت شده‌اند و اين مسأله را مورد غفلت قرار داده‌اند، در حالي كه بايد توجه خود را به اين مسائل افزايش دهند.

وي همچنين حل مسأله‌ي اكبر گنجي را با اهميت خواند.

محمدساده در پايان گفت: آقاي احمدي‌نژاد بعد از گذشت مدت زمان طولاني از انتخابات هنوز اعضاي كابينه‌ي خود را به صورت كامل و صريح اعلام نكرده و وزراي وي هنوز براي مردم ناشناخته هستند.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۱۴ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8405-06035
  • خبرنگار : 71146