عضو طيف شيراز دفتر تحكيم وحدت: ـ از فردا برنامه‌هاي احمدي‌نژاد محك مي‌خورد ـ روند منطقي دولت با اصلاحات جزيي ادامه يابد

عضو كميته‌ي سياسي طيف شيراز دفتر تحكيم وحدت گفت: دو چالش مهم در پيش روي دولت آينده قرار دارد كه شامل سياست خارجي و بحث انرژي اتمي، همچنين سياست داخلي كه شامل پاسخ به مطالبات مردم و قول‌هايي است كه رييس جمهور منتخب مردم داده است.

«عليرضا آقايي» در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار داشت: سياست خارجي به صورت مجموعه‌اي از تهديد‌ها در فرصت‌هايي است كه مجموعه‌ي ما را فرا گرفته و سياست داخلي هم با توجه به مشخص بودن ظرفيت‌هاي اقتصادي، صنعتي، توسعه و عدم پاسخ به مطالبات مردم متناسب با اين ظرفيت، به ويژه معضل بي‌كاري، تورم و .... كه در كوتاه مدت حل نخواهد شد و ممكن است نارضايتي هايي را به وجود آورد.

وي در ادامه با تاكيد بر ثبات كنوني كشور در بخش سياست‌هاي خارجي به ويژه در ايجاد تنش زدايي و ارتباطات منطقي با ساير كشورها، تصريح كرد: در مورد انرژي هسته‌يي بايد به اعتماد سازي ادامه داده، با افزايش ارتباطات خود با ساير كشورها، بهانه‌اي به دست بهانه‌گيران ندهيم تا با استفاده‌ي بيشتر از هنر ديپلماسي از مقطع بحراني خارج شده و پرونده‌ي اتمي‌مان را عادي كنيم.

عضو كميته‌ي سياسي دفتر تحكيم طيف شيراز در ادامه افزود: در بحث سياست داخلي انتقادات و راه كارهايي علمي بايد ارائه شود كه در عمل اجرايي شود، در واقع از فردا كه حجم انتقادات از دولت آقاي خاتمي متوجه دولت آقاي احمدي نژاد خواهد شد، در اين موقعيت سلامتي برنامه‌هاي توسعه‌ي اقتصادي معيشت مردم، و تامين نيازهاي اوليه آنها، محك خواهد خورد.

وي در ادامه افزود: اگر همين روند منطقي كه داشتيم با مقداري اصلاحات جزئي در روش‌ها ادامه دهيم و دست از توليد و سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي برنداريم، مشكلاتمان قابل حل خواهد بود. در حال حاضر بايد تجربياتي كه 20 سال اخير به ويژه در سه برنامه‌ي توسعه داريم استفاده كنيم، مثلا در جاهايي در روش اشكال وجود داشته و در جاهايي در مجريان اشكال وجود داشته است كه بايد به آنها دقت كرد و آنها را برطرف كنيم. همچنين به توسعه‌ي سرمايه‌گذاري خارجي و داخلي نيز براي افزايش بهره‌وري كشور اهميت دهيم.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۱ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8405-05151
  • خبرنگار :