قائم مقام جامعه‌ي اسلامي دانشجويان: ـ دولت آتي به بحران مفاهمه با نسل جديد پايان دهد ـ نظام سرمايه‌داري براي ناكارآمدي دولت احمدي‌نژاد تلاش مي‌كند

قائم مقام جامعه‌ي اسلامي دانشجويان گفت: نظام سرمايه‌داري موجود در جهان كه مبتني بر ليبرال دموكراسي است، طبيعتا به عنوان يك نظام ديني مستقل دشمني عميق در ريشه‌داري با انقلاب اسلامي دارد.

«مجتبي سلطاني» در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: به نظر من تا زماني كه نظام سرمايه‌داري و ليبرال دموكراسي مبتني بر اومانيسم و جدايي دين از سياست وجود دارد به عنوان يك تهديد جدي و چالش اساسي براي نظام و انقلاب براي جهان اسلام تلقي مي‌شود و البته شدت اين دشمني هم بنا بر شرايط زمان و اشكال مختلف تغيير پيدا مي‌كند.

وي ادامه داد: ما الان هم شاهد يك سلسله اختلافات ميان آمريكا و اروپا به عنوان دو قطب مهم تمدن غرب در برخورد با مسايل هسته‌يي ايران هستيم، اما در روح نگاه آن‌ها مبني بر اينكه ايران به عنوان كشور محور اسلامي نبايد پيشرفت جهشي داشته باشد و بايد مانع از كارآمدي نظام ديني شد اشتراك دارند هر چند در نحوه‌ي برخورد و تعامل با نظام دچار يك سلسله اختلافات تاكتيكي هستند.

سلطاني تاكيد كرد: دولت احمدي‌نژاد و شخص ايشان بر خلاف ساير كانديداها در تبليغت انتخاباتي خود به شكل كاملا عيان مباني اين تمدن را زير سوال بردند و دولت اسلامي را محور شعار خودشان قرار دادند. طبيعي است كه اين نظام سرمايه‌داري تلاش بيشتري را جهت ناكارآمدي دولت ايشان نسبت به ساير كانديداها در پيش خواهد گرفت.

اين فعال دانشجويي مهم‌ترين راه برون رفت از اين وضعيت را تلاش دولت جديد در جهت كارآمدي ساختاري نظام به ويژه در حوزه‌ي ساختار‌هاي اجرايي دانست و گفت: دولت بايد احساس اجراي عدالت و آسايش و آرامش را در مردم ايجاد كند.

سلطاني گفتمان احمدي‌نژاد را مبتني بر گفتمان انقلاب اسلامي دانست و تصريح كرد:‌در اين شرايط رژيم غاصب صهيونيستي هم يك چالش هميشگي و تهديد دايمي براي كل جهان اسلام و من جمله براي انقلاب اسلامي است.

وي ادامه داد: بعد از پيروزي احمدي‌نژاد شاهد موضع گيري بسيار مثبت سران حزب‌الله لبنان در حمايت از ايشان بوديم و اعلام اينكه شعارهاي ايشان همان شعارهاي اصيل انقلاب اسلامي و مباني دين اسلام بود.

سلطاني گفت: خلاء كارآمدي، بحران مفاهمه با نسل جوان، وابستگي به نفت، ساختار جمعيتي كشور و افزايش مطالبات و توسعه‌ي نارضايتي‌ها و گرايش معطوف به غرب برخي از مديران، از ديگر چالش‌هاي دولت آينده است.

اين فعال دانشجويي تصريح كرد: مردم هميشه ضعف‌ها و ناكارآمدي‌ها را به متوليان حكومتي نسبت نمي‌دهند بلكه تداوم پي در پي ناكارآمدي‌ها موجب مي‌شود اشكال و ضعف‌ها متوجه ساختار‌ها شود و مردم را متقاعد كند كه ناتواني از نظام و ساختار‌هاي موجود است و اينجا نتيجه‌ي ناكارآمدي به بحران مشروعيت و كاهش اقتدار و كاهش مشاركت مردم مي‌انجامد.

سلطاني ادامه داد: احمدي‌نژاد بايد در حل اين مشكلات با بكارگيري چهره‌هاي دلسوز مردمي و متعهد گام بردارد و به عنوان يك نسل دومي بايد به بحران مفاهمه با نسل جديد پايان دهد كه اين بحران انقلاب و نظام را تهديد مي‌كرد و در صورت وقوع مي‌توانست مشروعيت ديني حكومت را با چالش عيني و نه لزوما مدني مواجه سازد. بايد راه برون رفت از اين بحران را از طريق هم زباني با نسل جديد و ارائه‌ي معقول و قابل فهم پيام ديني متناسب با نياز‌هاي زمان در پيش گيرد.

سلطاني با بيان اينكه «چالش‌هايي كه احمدي‌نژاد با آن مواجه است همان چالش‌هايي است كه دولت‌هاي ديگر با آن مواجه بودند» اظهار داشت: عدم برآورده شدن و رفع آن چالش‌ها موجب توليد نارضايتي شده و اين دولت بايد بداند كه آن چالش‌ها را پيگري كند.

وي افزود: نكته‌اي كه بايد احمدي‌نژاد به آن توجه كند اين است كه در آستانه‌ي انتخابات بنگاه‌هاي خبر رساني از ايشان چهره‌ي يك رييس جمهور تندرو را در جهان تصوير كردند و فضاي بدي را از رييس جمهور چه شبكه‌هاي خبررساني دنيا و چه برخي از بخش‌هاي اطلاع راني داخل پيگيري كردند. احمدي نژاد بايد اين تصويري كه متاسفانه در صحنه‌ي انتخابات از ايشان پيش جهانيان به نمايش گذاشته شد را رفع كنند. او بايد شبهاتي را كه در حوزه‌ي فرهنگي نسبت به عملكرد ايشان وجود دارد با همان مدل فعاليت در شهرداري تهران رفع كند و آنچه كه خودشان گفتند دولت ما دولت مهر و محبت است را با عملكرد خود نشان دهند تا جنگ‌هاي رواني كه عليه ايشان ايجاد شده خنثي شود.

سلطاني گفت: درباره‌ي چالش‌هاي هسته‌يي، جمهوري اسلامي نبايد از حقوق تصويب شده در NTP كوتاه بيايد و هر نوع وقت كشي را مايه‌ي ضرر ملت و نظام مي‌دانيم، نبايد ذره‌اي از حقوق استفاده‌ي صلح‌آميز از انرژي هسته‌يي كوتاه بيايد و روندي را بايد پيش بگيرد كه مانع از القاي جنگ رواني آمريكا و اروپا نسبت به خودش در افكار عمومي باشد.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۱ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8405-04752
  • خبرنگار :