عضو بسيج دانشجويي دانشگاه تهران: احمدي‌نژاد بايد جلوي رانت‌خواري اطلاعاتي را بگيرند

عضو بسيج دانشجويي دانشگاه تهران گفت: مهمترين مسأله‌اي كه دولت احمدي‌نژاد با آن روبروست توجه به شعارهاي مطرح‌شده از جمله عدالت و مبارزه‌ي اصولي با فقر است.

«ابراهيم زرگر» در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) افزود: اگر اين شعارها در حد قابل قبولي عملي نشود ولو اينكه خيلي اتفاقات مهمي بيفتد مثلا روابط با كشورهاي مختلف گسترش يابد و يا وضعيت اقتصادي كشور بهتر شود چندان مهم نيست. اگر مردم خود را در محيط عادلانه‌اي در دولت ايشان نبينند و مديرانشان همان طور كه خودشان مطرح كردند مديراني از مردم و براي مردم هستند اگر مردم اين را احساس نكنند دولت احمدي‌نژاد حتما با مشكل مواجه خواهد شد.

وي افزود: رسيدن به اين امر به دليل ساختاري كه قبلا وجود داشته و عملكرد دولت‌هاي گذشته و مشكلات اين كشور بسيار سخت است، ولي عملكرد دولت در اين مقطع بسيار حساس و حياتي است.

زرگر تأكيد كرد: تعداد بسيار زيادي شركت‌هاي دولتي وجود دارند كه بودجه‌ي آنها در طول سال از بودجه‌ي دولت بيشتر است، 1.5 برابر بودجه‌ي دولت، بودجه‌ي شركت‌هاي دولتي است و اين شركت‌ها يكي از منابع مهم فساد هستند. مديراني كه در اين شركت‌ها كار مي‌كنند جزء هيات‌هاي مديره با رانت اطلاعاتي كه دارند هر روز بهتر از ديروز ثروتمند مي‌شوند و نظارت تقريبا بسيار اندكي روي آنها وجود دارد. گاه 200 شركت دولتي تحت نظارت يك وزير است كه او ابدا نمي‌تواند رسيدگي كند و در واقع جزيره‌هاي خودمختاري شدند. بنابراين مهمترين چالش دولت آينده شركت‌هاي دولتي خواهد بود. دولت آينده بايد كاركرد اين شركت‌ها را به طور علمي بررسي كند و همچنين با جلوگيري از فعاليت اقتصادي مديران دولتي جلوي رانت‌خواري اطلاعاتي را بگيرند كه اين كار بسيار مشكلي خواهد بود.

زرگر ادامه داد: به اصطلاح با دانه درشت‌ها و آقازاده‌ها روبرو هستيم و يكي از مسوولان قوه‌ي قضاييه در بحث پرونده‌هاي مفاسد اقتصادي علنا گفته بود كه مهمترين مشكل ما دخالت افراد با نفوذ در پرونده‌هاست. آنها به خاطر لايه‌هاي حفاظ و حصار سياسي كه در دو خودشان دارند هيچ وقت مورد تعرض قرار نمي‌گيرند. اين كار يك چيزي بيشتر از شجاعت مي‌خواهد و ممكن است برخورد با اين افراد خيلي گران تمام شود. ولي بالاخره جزء شعارهاي احمدي‌نژاد بوده و وي هم در شهرداري تهران مقداري طعم دشمني‌ها را چشيده است و با اين قضايا آشنا هستند. متاسفانه اين مسائل فساد اقتصادي هم به جناح خاصي مربوط نمي‌شود و به همين دليل كار سخت‌تر مي‌شود و احمدي‌نژاد از اين جهت هم در مضيقه خواهد بود.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۹ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8405-04007
  • خبرنگار :