مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري يزد: اكوتوريسم يزد كمتر مورد توجه قرار گرفته است يزد به تبليغات وسيعي براي جذب اكوتوريستها نيازمند است
محمدرضا سيد حسيني گفت: اكوتوريسم و موقعيت جغرافيايي استان يزد نياز به معرفي و تبليغات ويژه گردشگري دارد. مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري يزد در گفتوگو با خبرنگار ايسنا با اعلام اين مطلب افزود: موقعيت اكوتوريستي استان يزد عليرغم گرمي آب و هوا و خشكي آن از مزاياي ويژه استان محسوب ميشود كه تاكنون كمتر مورد توجه قرار گرفته است. وي گفت: ميراث فرهنگي و بافتهاي تاريخي يزد در نظر گردشگران تنها مزيت به شمار ميآيد، در حالي كه استاني زد عليرغم خشكي منطقه، داراي باغها و بستانهاي مناسبي براي توسعه طبيعتگردي در استان است. سيدحسيني تاكيد كرد: استان يزد در جذب توريستهاي خارجي داراي مقام چهارم در ميان ساير استانهاي كشور است، اما اين جايگاه با توجه به فصلي بودن مسافرت در داخل كشور و مردم بومي به خصوص در فصل تابستان چندان رونق ندارد. وي تصريح كرد: مديران ميراث فرهنگي و گردشگري در دولت آينده بايد تمامي ظرفيتها و پتانسيلهاي استان يزد را به مرحله بهرهبرداري عمومي برسانند. مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري يزد با اشاره به توسعه مناسب تاسيسات و امكانات گردشگري در اين استان خاطرنشان كرد: تختهاي موجود در استان يزد از 400 عدد در سال 79 به 2 هزار تخت در سال 83 افزايش يافته است. وي اضافه كرد: اين در حالي است كه حدود 700 تخت ديگر نيز از مجموعه مراكز اقامتي و هتلهاي در حال ساخت نيز به ظرفيت هاي فعلي اقامتي در استان اضافه خواهد شد. سيدحسيني يادآور شد: توسعه ميراث فرهنگي و گردشگري در مدت گذشته از ادغام دو سازمان ميراث فرهنگي و ايرانگردي و جهانگردي، تنها با مشاركت بخش خصوصي و ايجاد زمينههاي همكاريهاي دولتي و خصوصي فراهم شده است و به نظر ميرسد اين همكاريها در دولت آينده و براي اجرايي شدن سند چهارم توسعه گردشگري در كل كشور بيشتر و پررنگتر شود. مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري يزد در پايان خاطرنشان كرد: استان يزد به تبليغات وسيعي براي جذب گردشگران طبيعي به اين استان نيازمند است. انتهاي پيام