همكاري مشترك شركت‌هاي نفتي «گازپروم» و «لوك‌اويل» در درياي خزر

شركت‌هاي نفتي «گازپروم» و «لوك‌اويل» توافقنامه‌يي را به امضاء رساندند كه بر اساس آن دو شركت تا سال 2014 با يكديگر همكاري مشترك خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «آلكسي ميلر» و «وحيد الاكپروف»، رؤساي شركت‌هاي«گازپروم» و «لوك‌اويل» توافق كردند، در اجراي مشترك پروژه‌هاي مربوط به اكتشاف و بهره‌برداري از ميادين نفت و گاز در حوزه خودمختار «يامال–ننتسك»، بخش روسي درياي خزر در ازبكستان و ديگر مناطق مورد نظر طرفين با يكديگر همكاري نمايند.

به گزارش پايگاه خبري “ان.تي.وي“ روسيه، همچنين دو شركت مذكور در خصوص توسعه همكاري در حمل نفت و كنسانتره گاز از طريق دريايي از مناطق شمالي روسيه با يكديگر به توافق رسيدند.

رئيس شركت نفتي گازپروم در اين رابطه گفت:« مأموريت‌هاي مورد نظر ما ماهيت جامع داشته و امور مختلف از جمله اكتشاف زمين‌شناسي ، استخراج و فروش را شامل مي‌شود.»

وي در ادامه اظهار داشت:« شركت ما مسائل اروپاي شرقي را بررسي كرده و از حضورشركت «لوك‌اويل» در اين همكاري مشترك بسيار خرسند است.»

ميلر همچنين خاطر نشان كرد:« در اجراي اين پروژه‌ها، منافع مشتركي دنبال مي‌شود. از همين رو اطمينان دارم اين دوره 10 ساله مشاركت، نمونه خوب همكاري «گازپروم» با توليد كنندگان مستقل گاز و شركت بزرگ نفتي خواهد بود.»

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱۴ فروردین ۱۳۸۴ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8401-01546
  • خبرنگار :