رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گيلان: طرح كاشانه بعد از ايام نوروز اجرايي خواهد شد بايد از متمركز شدن مسافران در شهرهاي خاص جلوگيري كرد

رئيس سازمان گردشگري و ميراث فرهنگي استان گيلان گفت: سازمان گردشگري روال گذشته عملكرد خود را امسال هم ادامه مي‌دهد. سياست اين سازمان به گونه‌اي است كه در متمركز شدن مسافران در يك شهر جلوگيري كند.

به گزارش خبرنگار ايسنا «نقوي» در جلسه هماهنگي تامين تسهيلات نوروزي افزود: بنابراين قرار است مراكز اطلاع‌رساني در ورودي شهرستان ها ايجاد شود تا در طرحي نسبتا جامع آگاهي‌هاي لازم درباره مناطق مطلوب، ميزان امكانات و بهره مندي‌ها به مسافران ارائه شود.

وي ادامه داد: توافقنامه‌اي بين هلال احمر سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري امضا شده كه دو طرف با ايجاد كمپينگ‌هايي دو منظوره كه در مواقع بحران و نيز در شرايط وفور مسافر كارايي خواهند داشت، به همكاري

مي‌پردازند. طبيعي است كه اگر اعتبار كافي به اين امر اختصاص يابد، كمپ‌هاي مذكور و مراكز اطلاع‌رساني هر چه زودتر آماده خواهند شد.

رئيس سازمان گردشگري و ميراث فرهنگي استان گيلان با اشاره به مسئله اسكان مسافران نوروزي گفت: طرحي با عنوان كاشانه را در دست اجرا داشتيم كه به دليل كمبود اعتبار بعد از ايام نوروز اجرا خواهد شد. طي اين طرح افرادي كه مي‌خواهند منازل خود را در قالب مراكز اقامتي در اختيار مسافران قرار دهند ثبت نام، ساماندهي و بازرسي مي شوند و اطلاعات مورد نياز در اختيار افراد مذكور و مسافران قرار مي‌گيرد.

نقوي در پايان با پيشنهاد طرح يكپارچه‌سازي مراكز اطلاع‌رساني پيشنهاد چاپ كتاب ويژه گردشگري براي هر شهرستان را در صورت تامين اعتبار مطرح كرد.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۱۴ اسفند ۱۳۸۳ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8312-05194
  • خبرنگار :