/تا نوروز 84/ مدير عامل سازمان اتوبوسراني يزد: گروه‌هاي توريستي را به مكان‌هاي ديدني شهر مي‌بريم

مدير عامل سازمان اتوبوسراني يزد گفت: در سال 84 سال خوش‌آمدگويي به يزد، سازمان اتوبوسراني گروه‌هاي توريستي را به سطح شهر مي‌برد و مكان‌هاي ديدني شهر را به آن‌ها نشان مي‌دهد.

دشتي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، خاطرنشان كرد:‌ سازمان اتوبوسراني در دوسال اخير درجهت نوسازي ناوگان اتوبوسراني قدم برداشته و با پيگيري‌هايي كه انجام شده تمام سهميه اختصاصي اتوبوس‌هاي نو و جديد كه از ناحيه سازمان شهرداري‌ها به سازمان اتوبوسراني ابلاغ شده‌ را جذب كرده‌است.

وي اظهار داشت: اتوبوس‌هاي جديد جايگزين اتوبوس‌هاي فرسوده و با عمر بالاي 10 سال شد . متاسفانه در ناوگان اتوبوسراني تنوع خودرو وجود ندارد و ناوگان‌هاي اتوبوسراني تنها از نوع بنز 355 و 457 و از نسل جديد اتوبوس‌ها مي‌باشند.

دشتي همچنين افزود: ميانگين عمر ناوگان اتوبوسراني شهر يزد حدود 3 سال است كه جزء ‌جوانترين ناوگان شهري كشور محسوب مي‌شود و در سال 1383 حدود 6 دستگاه ناوگان در بعضي از خطوط شهر يزد افزايش يافت.

وي تصريح كرد: اخيراً توسط مهندسين مشاور طرح سازماندهي حمل و نقل همگاني شهر يزد تهيه شد و در شوراي ترافيك استان اين طرح به تصويب رسيد كه در افق 5 ساله برنامه‌هاي پيشنهادي مهندسين مشاور، نظير ساخت پايانه‌هاي درون شهري در ميادين دروازه قرآن و همافر و شهيد آقابابايي با همكاري شهرداري يزد اجرا خواهد شد.

مدير عامل سازمان اتوبوسراني يزد در پايان خاطرنشان ساخت: در حال حاضر از مجموع 150 دستگاه اتوبوس كه در 49 مسير شهري و حومه فعاليت دارند، 90 دستگاه به بخش خصوصي واگذار شده است و مسئولين استان بايد از بهره‌برداران بخش خصوصي حمايت كنند تا اين افراد بتوانند خدمات مستمر و خوب به شهروندان ارائه دهند.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۸ اسفند ۱۳۸۳ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8312-02529
  • خبرنگار :