آخرين اقدامات ارتش جمهوري اسلامي ايران براي ياري به زلزله‌زدگان زرند كرمان

در پي وقوع زمين لرزه‌اي به بزرگي 4/6 درجه در مقياس ريشتر كه در ساعت 5 و 55 دقيقه صبح امروز شهرستان زرند كرمان را لرزاند، ارتش جمهوري اسلامي ايران با تشكيل ستاد بحران در قرارگاه عملياتي جنوب شرق، فعاليت‌هاي امدادرساني خود را به حادثه‌ديدگان زلزله آغاز كرد.

به گزارش ايسنا، ارتش جمهوري اسلامي ايران از ساعت 6 صبح امروز، 5 فروند بالگرد از پايگاه هوانيروز كرمان و يك گردان امدادي از مركز آموزش 05 كرمان نيز در آماده‌باش كامل جهت امدادرساني به مصدومان به سر مي‌برد و بيمارستان 579 ارتش جهت پذيرايي و مداواي مصدومان اعلام آمادگي كرده است.

همچنين، يگان دژبان ارتش جمهوري اسلامي ايران به منظور ايجاد پست كنترلي و تامين امنيت به منطقه اعزام شده و نيروي هوايي ارتش آماده هر گونه كمك‌رساني به اين منطقه و هموطنان حادثه‌ديده است.

نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در ادامه كمكهاي امدادي به زلزله‌زدگان صبح امروز در استان كرمان و شهرستان زرند و براي تسريع به اين كمكها علاوه بر ارسال 5 فروند بالگرد 214، اقدام به ارسال 1 فروند جت رنجر، 5 دستگاه آمبولانس با تجهيزات پيشرفته، 10 دستگاه اتوبوس براي جابجايي زلزله‌زدگان و 400 نفر نيروي امدادي آماده براي نجات زلزله‌زدگان به منطقه كرده است.

به گزارش ايسنا، امير مرادي جانشين معاونت عمليات نزاجا گفت:‌ نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران با تشكيل ستاد بحران در قرارگاه عملياتي جنوب شرق پس از وقوع زمين لرزه صبح امروز در زرند كرمان تمام نيروهاي خود را به حالت آماده‌باش درآورد.

وي ادامه داد: اين نيرو با اعزام 2 بالگرد 214 و يك گردان پياده با تجهيزات كامل به منطقه اقدام به حمل و تخليه مجروحان كرده و همچنين 3 فروند بالگرد ديگر نيز از ستاد بحران درخواست شده كه اين 3 فروند در حال اعزام به منطقه هستند.

وي افزود: بيمارستان 579 و يگانهاي لجستيكي نيروي زميني در كرمان جهت مداواي مجروحان و ارسال كمك‌هاي اوليه، محل اين حادثه در حال آماده باش كامل به سر مي‌برند.

امير مرادي، برقراري ست دژبانه و بازرسي را در جهت حفظ نظم و امنيت منطقه توسط اين نيرو را از ديگر اقدامات اوليه اين حادثه برشمرد.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۴ اسفند ۱۳۸۳ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8312-00997
  • خبرنگار :