* براي تردد آسان مسافران* 3 مركز تسهيلات ترافيكي در شيراز راه‌اندازي مي‌شود

عليرضا قائديان گفت: جهت رفع معضل ترافيك در ايام نوروز و تردد آسان مسافرين، 3 مركز تسهيلات ترافيكي در شيراز راه‌اندازي مي‌شود.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا ضمن بيان اين خبر افزود: اين 3 مركز تسهيلات ترافيكي در 3 مبدا ورودي به شهر شيراز داير و از طريق سيستم‌هاي مخابراتي به يكديگر متصل مي‌شوند.

وي همچنين از تشكيل ستاد تسهيلات نوروزي استان فارس خبر داد و گفت: مباحث نظري اين ستاد در 6 ماهه‌ي دوم سال به صورت مداوم در كارگروه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مورد بحث و بررسي قرار گرفته است.

قائديان گفت: ستاد تسهيلات نوروزي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با تشكيل ستادهاي ويژه در كليه‌ي شهرستان‌هاي استان فارس از 25 اسفندماه خدمات خود را به مسافرين ورودي ارائه مي‌دهند.

وي اضافه كرد: اين ستاد در قالب 6 كميته‌ي تخصصي و با هماهنگي دستگاه‌هاي مختلف در شهرهاي مختلف بويژه شيراز در مراكز و اماكن از پيش تعيين شده مستقر مي‌شوند.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري فارس در خصوص اسكان گردشگران ورودي به اين استان گفت: مجموعه‌هاي مختلف واحدهاي اقامتي توسط شهرداري و هلال‌احمر براي اسكان موقت اين مسافرين پيش بيني شده است، علاوه بر اين كليه‌ي واحدهاي آموزشي، آموزش و پرورش استان غير از آن دسته از واحدها كه مورد استفاده‌ي پرسنل اين سازمان قرار مي‌گيرد، به حمام مجهز شده‌اند تا در طول ايام عيد در اختيار مسافرين قرار بگيرند.

به گفته‌ي وي امسال نيز طرح نظرسنجي و آمارگيري از مسافرين ورودي به استان فارس مانند سال‌هاي گذشته توسط واحدهاي جمع‌آوري اطلاعات در مبادي ورودي و خروجي استان انجام مي‌شود.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۷ اسفند ۱۳۸۳ / ۰۸:۲۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8312-00564
  • خبرنگار :