نخستين كارگاه آموزشي بازاريابي جهانگردي گشايش يافت، مرعشي: بودجه‌ي سازمان براساس تنوع بازار ايران تعيين شده است

سيد حسين مرعشي، گفت: برنامه‌ي چهارم توسعه و بودجه‌ي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري براساس تنوع بازار ايران تعيين شده است. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران‌(ايسنا)، رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در افتتاحيه‌ي اولين كارگاه آموزشي آمار و بازاريابي جهانگردي با همكاري WTO تصريح كرد:‌ پس از استقرار و تلفيق دو سازمان ايرانگردي و جهانگردي و ميراث فرهنگي در برنامه‌ي گذشته بازنگري شد و اكنون جايگاه صنعت گردشگري و ميراث فرهنگي مشخص شده و با چشم‌انداز روشني مواجه است. وي با بيان اينكه پس از برنامه‌ريزي بايد سرمايه‌گذاري سنگيني در اين صنعت صورت گيرد، افزود: با تصويب بودجه در مجلس شوراي اسلامي؛ اولين بخش از برنامه‌ي چهارم توسعه‌ي سازمان اجرا مي‌شود. مرعشي با اشاره به تنوع بازار گردشگري ايران، اظهار كرد: ظرفيت بالاي اين بازار متنوع، تلاش مضاعفي را مي‌طلبد و مديريت و برنامه‌ريزي در اين بخش را پيچيده و سخت‌تر مي‌كند. وي ادامه داد: ارائه‌ي محصولات به توريسم زيارتي بايد متناسب با اديان مختلف و با وجود آثار و منابع متعدد در ايران صورت گيرد. رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با بيان اينكه تنوع بازار، تمركز و تخصصي شدن را به دنبال دارد، گفت: مديران سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بايد با تعيين اولويت به نتيجه‌ي سرمايه‌گذاري‌ها سريع‌تر دست يابند. وي در خصوص آمار و اطلاعات در اين صنعت بيان كرد: در حال حاضر از كمبود آمارهاي ثبتي رنج مي‌بريم و نقش آن در بخش گردشگري و ميراث فرهنگي محدود و با فقر شديدي مواجه است. مرعشي در خاتمه با ابراز اميدواري از برگزاري اين كارگاه آموزشي و همكاري مسوولان سازمان WTO در خصوص آموزش‌هاي آماري و بازاريابي گفت: ارائه‌ي آمارهاي صحيح بايد زمينه را براي سرمايه‌گذاري‌هاي مناسب فراهم كند. انتهاي پيام
  • یکشنبه/ ۱۸ بهمن ۱۳۸۳ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8311-06943
  • خبرنگار : 71021