معاون راهداري اداره‌كل راه و ترابري استان فارس:‌ هيچ فعاليت راه‌سازي در محور بيشاپور انجام نشده است مسؤولان ميراث فرهنگي قرار تعيين‌شده را عملي نكردند

معاون راهداري اداره كل راه و ترابري استان فارس گفت: مسؤولان ميراث فرهنگي قرار بود طرح پيشنهادي خود را مبني بر سنگفرش كردن پل تنگ چوگان بدهند كه اين پيشنهاد عملي نشد. مهندس رستمي ـ معاون راهداري اداره كل راه و ترابري استان فارس ـ در گفت و گو با خبرنگار ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: جاده‌اي كه از شهر تاريخي بيشاپور مي‌گذرد مربوط به سال 1346 است و عملياتي كه در آن مسير انجام شده تنها بازسازي پل تخريب شده تنگ چوگان است كه در سال 79 تخريب شده بود. وي با بيان اين مطلب كه هيچ چيز جديدي در اين مسير ساخته نشده است، تصريح كرد: تنها عمليات بازسازي اين پل واقع در اول شهر تاريخي بيشاپور بوده كه عمليات آن به پايان رسيده، و هيچ فعاليت ديگري در اين مسير انجنام نشده است. مهندس رستمي انتقال اين مسير را بر روي محوري ديگر بعيد دانست و خاطرنشان كرد: اين جاده مسير ارتباطي بين كازرون و چنار شاهيجان را تشكيل مي‌دهد و جاده از سال 1346 از ميان شهر بيشاپور گذشته و تغيير اين مسير غيرممكن است. معاون راهداري اداره كل راه و ترابري استان فارس در پايان گفت: مكاتبات زيادي با ميراث فرهنگي صورت گرفته و توافقاتي نيز انجام شده و امروز نيز در صورت ارايه پيشنهاد و طرح ميراث فرهنگي حاضريم پيشنهادات را بررسي كنيم. مصيب اميري ـ مدير پايگاه ميراث فرهنگي بيشاپور ـ دو روز پيش در گفت‌وگو با ايسنا از تعريض جاده يادشده توسط اداره راه و ترابري استان فارس خبر داده بود. انتهاي پيام
  • چهارشنبه/ ۱۶ دی ۱۳۸۳ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ2
  • کد خبر: 8310-06207
  • خبرنگار :