/هنرمندان و دلايل كنارهگيري از عرصهي فرهنگ و هنر/ مجتبي راعي : بايد به دنبال “راه سوم” بود
مجتبي راعي، كارگردان سينما گفت: بايد فكري اساسي و جدي براي كنار كشيدن هنرمندان مطرح سينما، از اين عرصه كرد. در پي اعلام كنارهگيري برخي از هنرمندان كشور نظير خسرو سينايي، پري صابري، رسول ملاقليپور و...،از عرصهي فرهنگ و هنر در ماههاي گذشته، مجتبي راعي در گفتوگو با خبرنگار هنري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) اظهار داشت: واگذاري اكران فيلمها به بخش خصوصي، باعث شده است تمام فيلمهاي فرهنگي و قدرتمند، كم كم از عرصه، محو شوند و فيلمسازان مطرح سعي ميكنند در اين وضعيت، كنار بروند. وي توضيح داد:خصوصيسازي در سينما در حرف زيبا، ولي در عمل مقتضيات خودش را ميخواهد. بخش خصوصي در سينماي ايران، هم اكنون در پي منافع روز خود است و حتي به فكر منافع فرداي خود نيز نيست. كارگردان فيلمهاي غزال و تولد يك پروانه گفت: بخش خصوصي در سينماي ايران با كپي كردن فيلمهاي دست چندم هندي و متاسفانه فيلمهاي پيش از انقلاب، حتي به فرداي خود نيز فكر نميكند و اين سينما با اين وضعيت محكوم به شكست است . كارگران فيلم « صنوبر» به ايسنا گفت: سينماي مبتذل يكبار پيش از انقلاب نيز شكست خورده است ولي برخي حاضرند يكبار ديگر سينماي ايران را از بين ببرند تا منافع روزمره خود را تامين كنند. راعي با اشاره به اينكه سينما، هم اكنون در مسير فيلمهايي چون “كما” ميگردد گفت: بدنه سينماي ايران، ظرفيت اينكه اختيارات را به دستش بدهند ندارد و تا وارد عرصه شده با دست خودش، خوبها را حذف كرده است. وي تاكيد كرد: اين در حاليست كه در هاليوود خوبها را جذب ميكنند. راعي در ادامه گفت: بايد به دنبال سينمايي بود كه نه كاملا در دست دولت باشد و نه بخش خصوصي با عملكرد ضعيف خود آن را از بين ببرد بايد. به دنبال راه سومي بود. انتهاي پيام