حضوري كمرنگ در نمايشگاه WTM لندن فرامرز سعيدي: جاي ايران در اين نمايشگاه خالي بود!
حضور ايران در بيست و پنجمين سال برگزاري نمايشگاه بينالمللي World Travel Marketing ، (WTM 2004) لندن، بسيار كمرنگ بود. به گزارش (ايسنا)، بيست و پنجمين نمايشگاه بينالمللي WTM از 8 تا 11 نوامبر سال 2004 در Excel لندن از سوي موسسهي reed برگزار شد. بيش از 5هزار شركت فعال در صنعت گردشگري و 44 هزار شخصيت مطرح در اين صنعت از بيش از 190 كشور اروپايي، امريكاي شمالي، امريكاي لاتين، خاورميانه، شرقدور، استراليا و جزاير اقيانوسيه در اين نمايشگاه شركت كردند. WTM يكي از بهترين و مناسبترين بازارهاي تجارتي براي خريد و فروش خدمات جهانگردي است كه هر سال فرصت جديدي را جهت عرضه و معرفي تسهيلات كشورها به يكديگر، فراهم ميكند. اين نمايشگاه در سابقهي 25 سالهي برگزاري خود، امسال ركورد تازهاي را در تعداد شركت كنندگان كسب كرده است. فرامز سعيدي، عضو هيات مديرهي انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي به عنوان بازديدكنندهي اين نمايشگاه بينالمللي به خبرنگار ايسنا از حضور غير متمركز و نافعال ايران خبر ميدهد و ميگويد: در حاليكه نمايشگاه باشكوه WTM ميتوانست فرصتي براي معرفي جاذبهها، رايزنيها و تجارت گردشگري ايران باشد، تنها سازمان منطقهي آزاد كيش و تعدادي از آژانسها در اين نمايشگاه حضور داشتند. وي ادامه ميدهد: در ميان انبوه شركتكنندگان مطرح و غيرمطرح صنعت گردشگري، جاي ايران به عنوان يك قطب مهم گردشگري، در اين نمايشگاه بينالمللي خالي بود. وي، حضور كمرنگ ايران را در نمايشگاه WTM لندن ناشي از ناهماهنگي دستگاههاي مختلف با مناطق گردشگري كشور و نداشتن برنامه و تصميمي دقيق و منسجم جهت حضور در اين نمايشگاه دانست. سعيدي ابراز اميدواري كرد كه در سال آينده براساس برنامهاي دقيق و منسجم در اين نمايشگاه زيباييها و خدمات گردشگري ايران معرفي و عرضه شود. به گزارش ايسنا، كارشناسان معتقدند: نمايشگاههاي بينالمللي با حضور انبوه شركتكنندگان جهاني فرصت بازارسازي و بازاريابي را در زماني كوتاه براي هر كشور فراهم ميكنند؛ در حاليكه شركت نكردن در اين نمايشگاهها به نوعي از دست دادن يك فرصت تازه براي تبليغ كشور است و ايران به عنوان كشوري با جاذبههاي طبيعي و بكر زماني ميتواند در جهت اهداف و چشمانداز 20 سالهي خود موفق عمل كند كه در نمايشگاههاي ملي و بينالمللي حضوري فعال، قوي و چشمگير داشته باشد. انتهاي پيام