طه هاشمي: براي تبليغات در شبكه‌هاي ماهواره‌ايي اقدام مي‌كنيم موفقيتي از رايزني با صدا و سيما براي تبليغ برنامه‌هاي گردشگري نداشته‌ايم

در پي راه‌اندازي شبكه تلويزيوني ماهواره‌اي گردشگري عرب‌توريزم،‌ طه هاشمي گفت: معاونت فرهنگي و ارتباطات سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با همكاري معاونت بين‌الملل سازمان براي حضور در شبكه‌هاي جهاني اقدام مي‌كند. معاون بين‌الملل سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا گفت: ما بايد تبليغات گردشگري خود را به صورت پخش از شبكه‌هاي بزرگ خارجي دنبال كنيم. وي افزود: هيچ ترديدي نيست كه كانال‌هاي ماهواره‌ايي و تلويزيوني بيشترين كاركرد را جهت جذب توريست به كشور دارند. به همين جهت ما سعي مي‌كنيم به اين ظرفيت‌ها و امكانات دست پيدا كنيم. هاشمي، با اشاره به شبكه‌هاي تلويزيوني ايراني خارج از كشور گفت: شبكه‌هايي مثل جام جم و سحر عمدتا مخاطبيني محدود و ايراني دارند كه با سياست‌هاي كلي سازمان كه جذب توريست خارجي است؛ متفاوت است. بنابراين استفاده از شبكه‌هاي بين‌المللي و شبكه‌هاي معتبر و پربيننده و حتي شبكه ماهواره‌ايي عرب توريسم كه به تازگي راه‌اندازي شده، براي ما مهمتر هستند. معاون پارلماني و بين‌الملل سازمان ميراث و گردشگري؛ در خصوص راه‌اندازي شبكه راديويي و تلويزيون گردشگري در كشور گفت: اين كار منع قانوني داشته و براساس قانون، راه‌اندازي شبكه‌هاي تلويزيوني در انحصار دولت است و بخش خصوصي در اين زمينه نمي‌تواند فعاليت كند. وي اذعان كرد: در حال رايزني براي تبليغ برنامه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري و تعامل بيشتر سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با سازمان صدا و سيما هستيم كه تاكنون موفقيتي در اين زمينه نداشته‌ايم و اميدواريم بتوانيم حداقل از شبكه‌هاي داخلي خودمان براي تبليغات داخلي استفاده كنيم. انتهاي پيام
  • جمعه/ ۱۷ مهر ۱۳۸۳ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8307-06160
  • خبرنگار :