*آغاز بهره‌برداري ازفرودگاه امام(ره)* خرم: * اراده‌اي قوي براي به بهره‌برداري نرسيدن فرودگاه وجود داشت *آماده دفاع از هزينه‌هاي افتتاح فرودگاه امام(ره) هستم

فرودگاه امام‌خميني (ره) با پرواز امارات - تهران در ساعت 30/11 دقيقه فعاليت خود را آغاز كرد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، در جريان آغاز كار فرودگاه امام(ره) كه ناهماهنگي نيروهاي انتظامي و گمرك در آن مشهود بود، خرم، وزير راه و ترابري گفت:« اراده‌ي گسترده‌اي در اين كه فرودگاه افتتاح نشود وجود دارد و دستگاه‌ها كارشكني مي‌كنند.»

به گزارش خبرنگار حمل‌ونقل خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، خرم در جريان مشكلات موجود در زمان اولين پرواز امارات - تهران از كوتاهي نيروهاي انتظامي اظهار تاسف كرد و افزود:« از يكسال قبل به تمامي ارگان‌هاي مربوط در رابطه با حضورشان در فرودگاه از سوي وزارت راه ابلاغ شده است و من تنها براي حضور نيروهاي انتظامي چهار بار حضورا با وزير كشور صحبت كرده‌ام.»

وي عامل اين ناهماهنگي‌ را وجود يك اراده قوي در راه نيفتادن فرودگاه عنوان كرد.

وي درباره راه‌اندازي فرودگاه در اين شرايط اظهار كرد:« پيگيري رياست جمهوري سبب شد كاري را كه دستگاه‌هاي مختلف به تعويق انداختند، انجام شود و در اين راستا خيلي‌ها تلاش خود را براي راه نيفتادن فرودگاه امام(ره) انجام دادند.»

وزير راه و ترابري باطل شدن قرارداد «تاو» را موقتي دانست و افزود:« از يكسال قبل تمامي مسيرهاي قانوني را براي حضور شركت تركيه‌اي طي كرديم و علي‌رغم اينكه اصل 127 قانون اساسي اختيارات رئيس‌جمهور و دولت را در اين زمينه گسترده كرده بود، ما از طريق قانون عمل كرديم.»

وي اضافه كرد:« گزارش‌هاي غلط در رابطه با «تاو» منتشر كرده‌اند كه هيچ مدركي براي آنها وجود ندارد.»

وي اظهار كرد:« انتخاب اين شركت خدماتي براساس حضور آن در مناقصه‌اي بود كه 31 شركت خدماتي در آن حضور داشتند.»

خرم افزود:« هماهنگ با همه سازمان‌هاي ذيربط حركت كردم و همه آن از حضور اين شركت خبر داشتند و با آن موافق بودند و در چارچوب قانون عمل كرده‌ايم.»

وي با بيان اينكه «فرودگاه بكار خود ادامه مي‌دهد مگر اينكه مسلحانه آن را به تصرف درآورند»،

تصريح كرد:« فرودگاه امام(ره) يك فرودگاه سويل (پروازهاي غيرنظامي) است و نيروي نظامي تنها مسووليت امنيت پرواز را دارد و دخالت آنها در تمامي شئون كاملا برخلاف قوانين كشور است.»

وزير راه و ترابري خبر استعفاي خود را تكذيب كرد و گفت:« آماده دفاع از تمام هزينه‌هاي صورت‌گرفته در افتتاح فرودگاه امام(ره) هستم و هزينه‌ي صورت گرفته در مقابل پروژه‌هاي مشابه كم خرج‌تر نيز بوده است.»

وي از عملكرد دستگاه صداوسيما به شدت انتقاد نمود و افزود:« صداوسيما حاضر به همكاري در راستاي تحقق يك پروژه ملي نبود و مبلغي بالغ بر 250 ميليون تومان از وزارت راه دريافت كرد.»

وي ادعا كرد:« سازمان مديريت و بازرسي كل كشور اطلاعات نادرست انتشار داده است و علت آن برخورد غيرقانوني و نامتعارف اين دستگاه با وزارت راه و ترابري است.»

وي ادامه داد:« 936 ميليون تومان در فرودگاه امام(ره) هزينه شده و تمام هزينه‌ها كاملا قانوني صورت گرفته است ؛ در حالي‌كه درابتدا اين هزينه‌ها بالغ بر يك ميليارد و 800 ميليون تومان بوده است و ما آن را كاهش داده‌ايم.»

وي درباره هزينه «كارگو موقت» تاكيد كرد:« ايجاد «كارگو» در فاز دوم فرودگاه پيش‌بيني شده است و به دليل نياز به ايجاد كارگو اقدام به ايجاد كارگو موقت كرديم و در اين كارگو‌ها سردخانه مستقر شده است.»

وزير راه‌وترابري درباره شركت «تاو» و ادامه فعاليت‌اش در فرودگاه امام (ره) اظهار كرد:« با لغو اين قرارداد قعطا به شركت «تاو» غرامت پرداخت مي‌شود و ادامه فعاليت اين شركت براساس گزارش غلط متوقف‌شده و بعد از رسيدگي بر امور اين تصفيه وضعيت ادامه كار آن مشخص مي‌شود.»

وي اضافه كرد:« اگر دستور از مقامات بالا در مورد اتمام كار با اين شركت مطرح شود به ادامه فعاليت آن خاتمه مي‌دهيم در غيراين‌صورت بر اساس مدارك ارائة‌شده توسط وزارت راه اين شركت به فعاليت خود ادامه مي‌دهد.»

وي افزود:« در حاضر امور خدماتي فرودگاه توسط شركت هواپيمايي هما صورت مي‌پذيرد.»

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۳ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8302-08354
  • خبرنگار :