معاون راهنمايي و رانندگي ناجا: «كارت پارك» جايگزين «پاركومتر» مي‌شود نقل و انتقال خودروهاي پلاك جديد يك ساعته‌ انجام مي‌شود

معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از جايگزين شدن «كارت‌پارك» به جاي «پاركومتر» خبر داد و گفت: كارت‌پاركها در محلهاي پارك خودرو فروخته مي‌شود و پاركبانان موظف به نظارت دقيق بر اين امر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران، سردار محسن انصاري روز چهارشنبه در حاشيه ارتباط تلفني مستقيم با مردم در دفتر نظارت همگاني نيروي انتظامي، در جمع خبرنگاران اعلام كرد: حداكثر زمان تحويل پلاك‌هاي جديد به كارخانجات خودروساز 4 ساعت بوده و در آينده با انبار مكانيزه‌اي كه در كارخانجات ايجاد مي‌شود، پلاك‌هاي جديد را خود كارخانجات تحويل خواهند داد.

سردار انصاري با اشاره به اين كه از 13 ارديبهشت ماه جاري (زمان آغاز نقل و انتقال خودروهاي پلاك جديد) تا كنون مشكل خاصي پيش نيامده و كار بسيار روان صورت گرفته است، خاطرنشان كرد: 5 واحد راهنمايي و رانندگي، ثبت احوال، بيمه، بانك و مركز صدور عدم خلافي ( اجرائيات ) در مراكز نقل و انتقال خودروهاي پلاك جديد مستقر بوده و تمام اين خدمات يكجا بطور مستمر به مراجعه‌كنندگان ارائه مي‌شود.

وي تصريح كرد: چنانچه افراد پس از مراجعه به مراكز نقل و انتقال خودرو مدارك كاملي داشته باشند كار آنان به سهولت انجام مي‌شود.

سردار انصاري با اشاره به اين كه نيروي انتظامي پيش‌بيني مي‌كرد، تعداد مراجعين به مراكز نقل و انتقال خودرو به دليل توجيه نشدن مردم و آماده نبودن مدارك آنان كم باشد، خاطرنشان كرد: تعداد مراجعه‌كنندگان به اين مراكز روز به روز افزايش مي‌يابد.

وي با رد اين تصور كه نقل و انتقال خودروهاي پلاك جديد مستلزم متوقف شدن يك هفته‌اي خودروست، تاكيد كرد: مراجعه‌كنندگان به اين مراكز ظرف يك ساعت تمامي كارهاي لازم جهت نقل و انتقال خودرو خود را انجام مي‌دهند و نيازي به توقف خودرو نيست.

سردار انصاري در مورد انتقاد مردم از نحوه برخورد افسران راهنمايي و رانندگي گفت: افسران راهنمايي و رانندگي آموزش ويژه ديده و نسبت به تخلفات، ميزان جرائم و آداب و معاشرت و نحوه برخورد با مردم توجيه شده‌اند.

وي در ادامه از مردم درخواست كرد تا در صورت برخورد نامناسب افسران راهنمايي و رانندگي با دفتر نظارت همگاني از طريق تلفن 197 مشكل خود را مطرح كنند.

معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به اينكه اجراي طرح برخورد با تخلفات شاخص از حدود 20 روز پيش در تهران آغاز شده است، افزود: اين طرح از 8 ارديبهشت ماه جاري در شهرستانهاي ديگر نيز اجرا شده و هدف از آن برقراري نظم و انضباط و سهولت در رفت وآمد است.

سردار انصاري تصريح كرد: برخي افراد تصور مي‌كنند با اجراي اين طرح مشكل ترافيك برطرف مي‌شود، اين در حاليست كه راهنمايي و رانندگي ناجا با اجراي طرح برخورد با تخلفات شاخص نه درصدد ايجاد ظرفيت و نه استاندارد كردن توليد خودروست.

سردار انصاري در ادامه بيان كرد: طرح برخورد باتخلفات شاخص موقتي نبوده و به ساير نقاط تهران نيز تعميم داده مي‌شود.

وي در مورد شماره‌گذاري خودروهاي غيراستاندارد گفت: راهنمايي و رانندگي خودروهايي را شماره‌گذاري مي‌كند كه وزارت صنايع مجاز بودن آنها را اعلام كرده است.

سردار انصاري افزود: راهنمايي و رانندگي چنانچه در طول مصرف و بهره‌برداري از خودرو اشكالاتي را از نظر تيم‌ها مشاهده كند قطعا مانع شماره‌گذاري خودروهاي غيراستاندارد مي‌شود.

به گفته معاون راهنمايي و رانندگي ناجا اكثر خودروهاي توليد داخل از نظر استاندارد لنگ هستند، اين درحاليست كه توليد خودرو رو به افزايش است.

وي در مورد بكارگيري پاركبانان مستقر در خيابانها گفت: طرح پاركبان، طرح مشترك نيروي انتظامي و شهرداري جهت حفظ ظرفيت موجود ترافيكي است.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۳ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8302-07251
  • خبرنگار : 71233