محمد علي ابطحي: شهادت شيخ احمد ياسين جهان اسلام را يكپارچه عزادار كرد اين ترورها برخي ادعاهاي ايجاد صلح در منطقه را با ترديد مواجه مي‌كند

معاون حقوقي و پارلماني رييس‌جمهور با اظهار تاسف از شهادت شيخ احمد ياسين تصريح كرد: شهادت او جهان اسلام را به طور يكپارچه عزادار كرد و در اين ميان به خصوص علماي ديني ـ از مذاهب مختلف ـ به سوگ نشستند.

حجت‌الاسلام سيدمحمد علي ابطحي، در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ضمن بيان مطالب فوق، شيخ احمد ياسين را يك چهره‌ي بزرگ ديني در عالم اسلام دانست و اظهار داشت: قدرت معنوي او، پشتوانه‌ي نيرومندي در جهت حمايت از جريانات اسلامي محسوب مي‌شد. به اين ترتيب كه ذكاوت او و توانمندي‌اش در درك شرايط زمان و مكان، باعث شد او منبع افكار كارآمدي در حوزه‌ي سياست باشد و لذا چنين شخصيتي به جرياناتي نظير اسراييل كه مبناي خود را بر مفاهيمي نظير اشغالگري و تجاوز، گذاشته‌اند؛ آسيب‌هاي جدي مي‌رساند.

ابطحي با تاكيد بر اين نكته كه علي رغم تبليغات اسراييل و آمريكا، اين ترور به هيچ وجه نمي‌تواند ذهن هيچ يك از افراد را به سمت مفهوم مبارزه با تروريسم معطوف دارد، ‌افزود: شيخ احمد ياسين، نمي‌توانست جز ايجاد فكر و انديشه، مصدر مفهوم ديگري باشد و طبيعتا كهولت سن و شرايط جسماني خاص او نيز اين اجازه را از او سلب مي‌كرد.

ابطحي وقوع چنين فجايعي را عاملي در جهت مشتعل شدن درگيري در خاورميانه و در نهايت كند شدن روند ثبات در منطقه دانست و گفت: وقوع چنين ترورهايي، پيوسته ترديدهاي جدي را به ذهن متبادر مي‌سازد و اين سوال را به وجود مي‌آورد كه آيا حقيقتا اراده‌ي نيروهاي مختلف در دنيا، بر ايجاد صلح در منطقه است؟ چرا كه مي‌دانيم استقرار صلح در منطقه به تلاش در جهت كم كردن آتش درگيري‌ها، منوط است.

وي در ادامه افزود: اين ترور روح جديدي را به مقاومت اسلامي وارد و خون جديدي را به آن تزريق خواهد كرد.

ابطحي اين ترور را خارج از چارچوب ترورهاي قبلي ندانست و گفت: گرچه اين ترور، دنباله‌ي فجايع تروريستي است اما به دليل جايگاه برتر او در افكار مردم فلسطين و جهان اسلام، اين فاجعه، بسيار تلخ خواهد بود.

ابطحي خاطر نشان ساخت: معتقدم صلح خاورميانه به استيفاي حقوق اوليه‌ي همه‌ي مردم منطقه منوط است كه متاسفانه نژاد پرستي صهيونيستي كه ربطي به دين يهود ندارد، مانع اين روند شده است.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۴ فروردین ۱۳۸۳ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8301-00212
  • خبرنگار :