مدير كل حملونقل و پايانههاي استان كرمانشاه : پايانه مرزي خسروي بزرگترين پايانه مرزي زميني ايران است
« كار احداث پايانه مرزي خسروي از سال 1377 در زميني به مساحت حدود 9 هكتار و در زيربناي بيش از 14 هزار متر مربع در نقطه صفر مرزي آغاز شد و در سال 1380 به بهرهبرداري رسيد.» يوسف فرحناك، مدير كل حملونقل و پايانههاي استان كرمانشاه، در گفتوگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه كرمانشاه، افزود:« با پايان يافتن جنگ تحميلي و بهبود مناسبات سياسي ميان ايران و عراق و توافق دو كشور براي اعزام زائران ايراني به عتبات عاليات و در پي واگذاري مسئوليت ساماندهي مبادي زميني كشور به سازمان حملونقل و پايانههاي كشور، با توجه به پيشبيني استقبال وسيع زائران ايراني و شيعيان كشورهاي منطقه براي سفر به عراق و توسعه مبادلات تجاري در اين مسير، عمليات احداث پايانه خسروي شروع شد.» فرحناك پايانه مرزي خسروي را از مهمترين پايانههاي مرزي احداث شده در مبادي زميني ايران دانست و گفت: « پايانه مرزي خسروي كه بزرگترين پايانه مرزي زميني ايران است در واقع مكمل ظرفيتها و توانمنديهاي شبكه حملونقل جادهاي ايران براي جابجايي مسافران است.» وي در خصوص نقش پايانه مرزي خسروي در كريدور شرق به غرب اظهار داشت:« با توجه به قرار گرفتن عراق در مسير كريدور شرق به غرب كه يكي از كريدورهاي مهم ترانزيت ميان آسيا و اروپا است، بهرهبرداري از پايانه مرزي خسروي بستر مناسبي براي فعال شدن هر چه بيشتر اين كريدور را فراهم آورده است.» فرحناك اظهار داشت:« پايانه مرزي خسروي ضمن فراهم آوردن امكان توسعه مناسب تجاري ميان دو كشور ايران و عراق موجب توسعه اقتصادي استانهاي كرمانشاه، كردستان، لرستان و ايلام و خارج شدن اين استانها از بنبست فعلي حملونقل شده و شرايطي را ايجاد كرده كه توليد كنندگان داخلي بتوانند كالاهاي خود را به عراق و از طريق اين كشور به ساير كشورها همچون سوريه، لبنان، اردن و عربستان صادر كنند.» وي گفت: «در پايانه خسروي دو سالن جداگانه براي پذيرش و انجام مراحل اداري ورود و خروج مسافر احداث شده كه هر يك از سالنها گنجايش پذيرش همزمان 5 هزار مسافر ورودي يا خروجي را دارد.» انتهاي پيام