/ همزمان با انتخاب مدير عامل خانه سينما/ رييس انجمن مديران توليد خانه سينما: تشكيلات موجود، جوابگوي نيازهاي صنفي نيست
خانه سينما از صنوف حرفهاي مرتبط با توليد و نمايش فيلم، تشكيل شده، در نتيجه يك نهاد صنفي است كه مديريت آن بايد از خود اعضاي تشكيل دهنده صنف انتخاب شود. مسعود اطيابي - رييس انجمن مديران توليد خانه سينما - ضمن بيان اين مطلب به خبرنگار سرويس سينماي ايسنا گفت: مديريت خانه سينما بايد در درجه اول منافع اعتبار صنوف را بايد در نظر بگيرد، بنابراين لازم است مدير خانه سينما از ميان اعضاي آن كه منافع مشتركي دارند، انتخاب شود. وي به يكي از دلايل استعفاي پي در پي مديران خانه سينما اشاره كرد و گفت: عدم توانايي در رفع مشكلات. البته همه آنها تلاش كردند و در مجموع هدفشان اين بود كه براي مجموعه سينما كار صنفي انجام دهند در عين حال با با موانعي برخورد كرد كه خود آن موانع بايد تعريف شود. به هر حال، در اين شرايط هر كسي بيايد بعد از مدتي مجبور است، استعفا بدهد چون خانه سينما در جزئيترين مسائل مثل بيمه يك معضل غير قابل حلي برايش پيش آمده كه نتوانسته موانع آن را رفع كند. رئيس انجمن مديران توليد با تاكيد بر اينكه اساسنامه خانه سينما بايد بازنگري شود، گفت: يكي از مسائل اصلي صنوف، امنيت شغلي است در حالي كه اين موضوع بايد در مجموعه كلان حرفهاي سينما حل شود، اگر سينما در ايران رشد پيدا كند و سرمايه خودش را برگرداند قطعا تك تك آدمهايي كه در اين سينما كار ميكنند راضي خواهند بود. وي در ادامه به ايسنا گفت: انجمن مديران توليد، دو سال اساسنامه خودش را تغيير داده و سعي كرده با شرايط موجود جامعه سينمايي وقف پيدا كند ازجمله جايگاه و تعريفي كه از اين حرفه وجود دارد، اعتلاء پيدا كند. البته همه صنوف احتياج به بازنگري در اساسنامه دارند. مسعود اطيابي ضمن اشاره به مشكلاتي كه انجمن مديران توليد با تشكيلات خانه سينما دارد، گفت: تشكيلات موجود خانه سينما، جوابگوي نيازهاي صنفي هيچ كدام از انجمنها نيست. ما چگونگي ارتباطمان را با ساير انجمنها نميدانيم در عين حال كه همه صنوف وضعيتشان با يكديگر متفاوت است ولي كاملا باهم در ارتباط هستند و اين ارتباط تعريف نشده است،مثلا نميدانيم انجمن مديران توليد با بازيگران درچه جاهايي منافع مشترك دارند و چگونه اين ارتباط در جهت پيشرفت هر دو صنف قرار ميگيرد. انتهاي پيام